اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بلغارستان دو دیپلمات روس را به اتهام جاسوسی اخراج می‌کند

وزارت خارجه بلغارستان از اخراج دو دیپلمات روس به اتهام جاسوسی برای کسب اطلاعات نظامی این کشور خبر داده است.

بلغارستان دو دیپلمات روس را به اتهام جاسوسی اخراج می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، وزارت خارجه بلغارستان روز چهارشنبه از اخراج دو دیپلمات روس به اتهام جاسوسی برای کسب اطلاعات نظامی این کشور خبر داد.

خبرگزاری رویترز نوشته بلغارستان در حال اخراج این دو دیپلمات است و آنها بر اساس گزارش‌هایی تنها ۷۲ ساعت فرصت دارند تا این کشور را ترک کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز نوشته «ایوان گِشف»، دادستان کل بلغارستان، نتایج بررسی‌ها در مورد اقدامات این دو دیپلمات روس را به وزارت خارجه این کشور اعلام کرده و مدعی شده که آنها برای کسب اطلاعات در مورد طرح مدرن‌سازی ارتش بلغارستان جاسوسی کرده‌اند.

این دو دیپلمات اوایل سال ۲۰۲۰ به این اتهام اخراج شده بودند اما به دلیل مصونیت دیپلماتیک، پرونده آنها متوقف شده بود.

اداره دادستان بلغارستان با انتشار بیانیه‌ای مدعی شده که در جریان تحقیقات مقدماتی، مشخص شد که از سال ۲۰۱۶ تا کنون، دو تن از شهروندان روسیه فعالیت‌هایی جاسوسی انجام داده‌اند تا درباره طرح‌های مدرن‌سازی ارتش بلغارستان اطلاعاتی کسب کنند.

دادستانی بلغارستان همچنین مدعی شده که هدف این دو دیپلمات انتقال اطلاعات جمع‌آوری شده، از جمله اطلاعات مخفی دولتی و رسمی به دستگاه اطلاعات نظامی روسیه در مسکو بوده است.

در ماه ژانویه امسال وزارت خارجه بلغارستان دستور داد دو دیپلمات روس را به اتهام جاسوسی از این کشور اخراج کنند.

اداره دادستان کل بلغارستان نیز درباره این دو دیپلمات بررسی‌هایی انجام داد اما پرونده آنها به دلیل مصونیت دیپلماتیک متوقف شد.

دادستان‌های این پرونده همچنین مدعی شده‌اند که یکی از این دیپلمات‌ها در بخش کنسولگری سفارت روسیه بوده و دیگری نیز در بخش تجاری این سفارتخانه در «صوفیه»، پایتخت بلغارستان مشغول به کار بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول