اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ماجرای هشتگ باران فرماندار اسلامشهر چه بود؟

تبدیل شدن ترند #فرماندار_اسلامشهر به ترند اول توییتر فارسی و بحث‌های پیرامونی آن، باعث شکل‌‎گیری این پرسش در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی پیش بیاید که ماجرا از چه قرار است؟

ماجرای هشتگ باران

به گزارش خبرگزاری فارس؛ سیدمهدی حسینی: همزمانی دو اتفاق در دوروز گذشته باعث آن شد تا خبرسازترین روز شهرستان اسلا‌شهر در چندوقت اخیر شکل بگیرد.آتش سوزی گسترده شهرک لبنیات و کارخانه میهن که بعد از تلاش‌های چندساعته آتش نشانان مهار شد اما توامان با تلاش آتش نشانان برای اطفای حریق، هشتگی با عنوان #فرماندار_اسلامشهر در فاصله کوتاهی تبدیل به ترند اول توییتر فارسی شد. 

ماجرا چیست؟

ماجرا از این قرار است که یکی از کاربران شبکه اجتماعی با انتشار سندی مدعی آن شد که صاحب خانه فرماندار اسلامشهر در محله ولنجک تهران، درخواستی مبنی بر ایجاد مرکز تعویض پلاک ومعاینه فنی در چهاردانگه(روستای بهرام باد) را به مرسلپور فرماندار شهرستان می‌دهد، وی نیز در همان ساعت علاوه بر موافقت با درخواست فوق، به نوروزی مدیرکل راهداری استان تهران نامه می‌زند و خواستار موافقت و اقدام لازم از سوی این سازمان می‌شود.


بعد از این ماجرا به فاصله کوتاهی تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی نسبت به موافقت زودهنگام فرماندار با فردی که از نزدیکان وی به حساب می‌آید به اعتراض پرداختند. عمده دلایلی که کاربران شبکه های اجتماعی بدان اعتراض داشتند به چرایی ساکن بودن فرماندار یک منطقه محروم در منطقه مرفه نشین ولنجک؟ و چرا فرماندار در خارج از شهرستان خود سکونت دارد؟ اختصاص داشت. عده‌ای دیگر مدعی می‌شوند این فرد در دفتر فرماندار مشغول به کار شده است. 

 

 با وجود درخواست فرماندار اما ۶ روز پس از نگارش، حیدر نوروزی مدیرکل اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تهران با استناد به اینکه در محدوده منطقه درخواستی، در حال حاضر دو مرکز معاینه فنی سنگین فعال می‌باشند با این درخواست مخالفت می‌کند و آن را از اولویت خارج می‌کند.


با انعکاس وسیع اخبار فضای مجازی، روابط عمومی فرمانداری اسلام شهر این هجمه رسانه‌ای در فضای مجازی را مخرب و توسط عده‌ای که هدف مشخصی از قبل دارند می‌خواند.

سکونت آقای فرماندار در ولنجک تلویحا تایید شد

در این بخشی از این توضیحات آمده است:  اوایل سال ۹۸ طبق توافق اولیه قرار بود فرد سرمایه گذار با دهیاری بهرام آباد مشارکت کند، ۶۰ فرصت شغلی در روستا ایجاد شود و بخش عمده درآمد فعالیت مرکز تعویض پلاک(عوارض شهری) به حساب دهیاری واریز شود.توافق مذکور جهت انجام مشارکت هیچگاه اجرایی نشد و بیش از یک سال از منتفی شدن آن می گذرد. بر خلاف ادعاها زمین مورد اشاره هیچ تغییر کاربری نداشته است و همچنان بهره برداری از آن در اختیار دهیاری است.

 

روابط عمومی اسلام شهر در توضیحات خود آورده است: گفته شده چرا صدور مجوز مرکز تعویض پلاک از طریق مناقصه نبوده!؟ و یا عنوان شده فرمانداری با رانت دولتی این مجوز را صادر کرده! در حالی که پلیس راهنمایی و رانندگی کشور این مجوز را صادر می‌کند نه فرمانداری و یا دستگاه‌های دولتی ونیز آنکه مجوز صادره از سوی پلیس راهور ناجا به هیچ عنوان قابل واگذاری، فروش به اشخاص دیگر و حتی انتقال به شهرستانی دیگر نیست و در صورت عدم راه اندازی مرکز تعویض پلاک در اسلامشهر مجوز صادره ابطال خواهد شد.


در انتها آمده است: در موارد متعددی عنوان شده چرا فرماندار اسلامشهر در این شهرستان سکونت ندارد؟ همانگونه که وزیر محترم کشور تیرماه سال گذشته در صحن علنی مجلس اعلام کردند«تکالیف قانونی در مورد سکونت فرمانداران، بخشداران و معاونان آنها در شهرستان وجود ندارد و از سوی دیگر منابعی برای استقرار مسکونی فرمانداران، بخشداران و معاونان آنان پیش بینی نشده است.»

 

با توضیحات آمده در روابط عمومی اسلامشهر هنوز تعدادی دیگر از مسائل مبهم باقی مانده است به همین منظور به سراغ آقای فرماندار رفته و توضیحات تکمیلی را از وی جویا می‌شویم.

فرماندار اسلامشهر: از همه سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنم، خواه پسر صاحب‌خانه‌ام!

مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلام‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص چگونگی احراز اهلیت فرد متقاضی برای فرمانداری اظهار داشت: بحث اهلیت به معنی خاص و احراز آن یک بحث حقوقی است که کارشناسان سازمان های مربوطه  باید در خصوص آن اظهار نظر کنند اما اهلیت به معنای عام را همه افراد دارند مگر آنکه با سو سابقه خلاف آن ثابت شود.

وی ادامه داد: فرمانداری موظف نیست که در این قضیه استعلام بگیرد و دستگاه های مربوطه به صورت تخصصی به بررسی آن می‌پردازند.

 فرماندار شهرستان اسلام‌شهر با بیان اینکه هویت افرادی که اقدام به شایعه پراکنی در فضای مجازی کرده‌اند برای بنده مشخص است افزود: از آنجایی که فضای فجازی در شهرستان اسلام‌شهر یک فضای مسمومی است این قضیه را به صورت حقوقی پیگیری خواهیم کرد و بعد از نهایی شدن هویت، خاطیان را به اطلاع افکارعمومی خواهیم رساند.

مرسلپور با بیان اینکه قانون دید حمایتی نسبت به سرمایه گذاران و کارآفرینان دارد گفت: همانگونه که بارها اعلام کرده‌ام چنانچه هرکسی می‌خواهد اقدام به سرمایه گذاری در این شهرستان کند خواه پسر صاحباخانه‌ام، خواه برادر بنده و یا شخص غیر باشد  از او حمایت می‌کنیم.

وی در پایان گفت: اینکه گفته می‌شود این ملک به فرد انتقال داده شده نیز دروغ آشکاری بود که گفته شد چرا که مالکیت این زمین بین ستاداجرایی حضرت امام و دهیاری بهرام آباد مورد اختلاف است و مالکیت آن در اختیار ستاد اجرایی است و اگر این مورد نبود تا الان این مرکز ایجاد شده بود و ۶۰ نفر از افراد روستا در ان شاغل بودند.

نظارت مردمی آری؛ جاروجنجال خیر

با جستجوی هشتگ #فرماندار_اسلامشهر و دیدن افرادی که اقدام به توییت به هشتگ ذکرشده کرده اند متوجه آن می‌شویم قسمتی از حساب های کاربری که اقدام به توییت در این خصوص کرده اند از هویتی مجهول برخوردار هستند.

از طرفی اما فرماندار اسلامشهر، ساکن بودن خود در محله مرفه نشین ولنجک تهران را فاقد منع قانونی معرفی می‌کند و بهانه عدم تخصیص بودجه برای سکونت در شهرستان اسلام‌شهر را پیش می‌کشد، اما آیا چنین مسئولی می‌تواند درک درستی از عمق محرومیت ساکنین حوزه مسئولیت خود داشته باشد یا خیر؟

انتهای پیام/۶۷۰۶۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول