اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ایجاد بازارچه‌های دائمی و روز برای بهبود کسب و کار/ جمعه بازار زنجان دوباره فعال می‌شود

شهردار زنجان با اشاره به ایجاد بازارچه‌های دائمی و روز برای بهبود کسب و کار گفت: شهرداری به دنبال فعالیت دوباره جمعه بازار است.

ایجاد بازارچه‌های دائمی و روز برای بهبود کسب و کار/ جمعه بازار زنجان دوباره فعال می‌شود

حبیب ملایی یگانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از وظایفی که طبق ماده 16 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار به عهده شهرداری‌ها  گذاشته شده است، فراهم کردن مکان مناسب برای تولیدی‌های کوچک است.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه شهرداری زنجان نیز طبق دستورالعمل ابلاغی به ایجاد بازارچه‌های روز و دائمی و موقت اقدام کرده است، گفت: در همین راستا چند بازارچه در نقاط مختلف به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به تعطیلی 6 ماهه بازارچه روز به علت شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: البته شهرداری پیگیر بازگشایی این بازار است، به خاطر اینکه فروشندگان این بازار در نقاط مختلف پراکنده شده‌اند و گاها رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را هم ندارند.

یگانه با اشاره به اینکه ساماندهی این فروشندگان در بازار روز و فعال کردن دوباره آن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قطعا خطرات ناشی از پراکنده شدن آنها را کاهش خواهد داد، گفت: علاوه بر این با بازگشایی بازار ضرر و زیان فروشندگان نیز جبران خواهد شد، چون بازار در فضای باز دایر می‌شود.

شهردار زنجان در ادامه از فعالیت بازارچه‌های دائمی نیز خبر داد و تصریح کرد: تقریبا در اکثر نقاط شهر بازارچه دائمی فعال است که اگر دکه‌ها و بازارهای روز را نیز به آنها اضافه کنیم شمار آنها به 70 مورد می‌رسد، اما به صورت بازارچه متمرکز تعداد هفت مورد است.

وی با بیان اینکه هدف از ایجاد این بازارچه‌ها اشتغالزایی توسط شهرداری نبوده است، اضافه کرد: اما آنچه که تکلیف شهرداری در ایجاد این بازارچه‌ها بوده سهولت دسترسی مردم به تولیدات کشاورزی و ... بوده است که در واقع حذف واسطه نیز در این بخش صورت گرفته است.

یگانه با اشاره به اینکه ما به دنبال ایجاد کسب و کار برای افراد ضعیف و بدون شغل هستیم، تصریح کرد: این موضوع از طریق ایجاد بازارچه‌های روز و فصلی امکان‌پذیر است، به همین خاطر شهرداری پیگیر راه‌اندازی مجدد بازار روز یعنی همان جمعه بازار است.

بر اساس این گزارش، طبق  آیین‌نامه اجرایی ماده (16) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار  به منظور فراهم آوردن امکان دسترسی تولیدکنندگان کوچک و متوسط ایرانی و نیز فروشندگان کم سرمایه به بازار مصرف برای عرضه کالاهای تولید داخل، شهرداری‌ها موظفند با استفاده از زمین‌های متعلق به خود یا وزارت راه و شهرسازی، مکان‌های مناسبی را در شهرها آماده بهره‌برداری کنند و بر مبنای قیمت تمام شده به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه به اشخاص واجد شرایط اجاره دهد.

انتهای پیام/73005/ق/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول