اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

میشل عون: ملت ما به حفظ لبنان یکپارچه و عاری از تفرقه متعهد است

رئیس جمهور لبنان طی سخنرانی مجازی در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن درخواست برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به عقب نشینی از اراضی اشغالی و توقف نقض حاکمیت لبنان، گفت مردم لبنان به حفظ لبنان یکپارچه و عاری از تفرقه متعهدند.

میشل عون: ملت ما به حفظ لبنان یکپارچه و عاری از تفرقه متعهد است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور لبنان هم روز چهارشنبه در نشست مجازی مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «لبنان 24»، «میشل عون» در نطق خود از جامعه جهانی برای کمک فوری به لبنانی‌ها به دنبال انفجار اخیر بندر بیروت قدردانی کرد و گفت این قضیه تاثیر مثبتی روی لبنان و مردم آن داشت و آنها احساس کردند که در این بحران تنها نیستند و برادرانی در دنیا دارند که در کمک به آنها تردیدی به خود راه نمی‌دهند.

رئیس جمهور لبنان با  بیان اینکه همه لبنان می‌خواهد از حقیقت انفجار آگاه شود و عدالت در این قضیه اجرا شود، تأکید کرد :«ما هنوز منتظر اطلاعات تیم‌های بین المللی هستیم که تحقیقات لازم در مورد رمز و راز کشتی و همچنین تصاویر ماهواره‌ای را انجام داده‌اند تا ابهامات موجود در این بخش از تحقیقات را رفع کنند و نتیجه‌گیری آن به شورای قضایی لبنان ارائه شود».

میشل عون درباره موضوع آوارگان سوری در لبنان هم گفت: «لبنان در این قضیه بر اساس احترام به قانون بین المللی و تکلیف انسانی خود عمل کرده و آنها را به زور به کشورشان بازنگردانده است؛ اما باید تلاش‌ها برای بازگشت امن و شرافتمندانه آنها بیشتر شود و این قضیه به راه حل سیاسی در سوریه ربط داده نشود، به دولت لبنان هم دراجرای طرحی که برای بازگشت این آوارگان تصویب کرد، کمک شود و کشورهای اعانه دهنده هم به تعهدات خود عمل کرده و کمک‌های خود را به نهادهای دولتی و جوامع میزبان در لبنان ارائه دهند».

رئیس جمهور لبنان بار دیگر بر پایبندی کشورش به قطعنامه ۱۷۰۱ با تمام مولفه‌های آن تاکید کرد و از جامعه بین المللی خواست اسرائیل را به انجام تعهدات خود در این زمینه و توقف نقض حاکمیت لبنان وادار کند و از آن بخواهد که با یونیفل برای ترسیم مابقی خط آبی و عقب نشینی فوری از شمال منطقه الغجر و مزارع شبعا و تپه‌های کفرشوبا همکاری کند.

وی همچنین تأیید کرد:«لبنان مطابق قوانین بین المللی به حق کامل خود در مورد آب و منابع طبیعی نفت و گاز و کل مرزهای دریایی خود پایبند است و خواهان ایفای نقش سازمان ملل متحد و کشورهای دوست در تثبیت حقوق لبنانی‌هاست؛ از جمله اینکه  ایالات متحده آمریکا برای انجام مذاکرات لازم در تعیین مرزهایی نهایی دریایی مطابق با قوانین بین المللی میانجیگری کند آن هم به روشی که حاکمیت و حقوق لبنان در حفظ ثروتش مصون بماند».

میشل عون در پایان تأکید کرد: «مردم لبنان از هر گروه و فرقه‌ای به حفظ لبنان بزرگ، یکپارچه و بدون هیچ گونه تفرقه و تجزیه‌ای پایبند هستند».

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول