اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مخالف عربستانی: 90 سال از نظام بردگی در عربستان سعودی گذشت

یکی از مخالفان عربستانی مقیم، از اطلاق نام قبیله‌ای بر کشورش انتقاد کرد و گفت که برده‌داری نزدیک به یک قرن است در عربستان سعودی شکل گرفته است.

مخالف عربستانی: 90 سال از نظام بردگی در عربستان سعودی گذشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «غانم الدوسری»، فعال حقوق‌بشری و طنز‌پرداز مخالف حکام عربستان سعودی، نظام پادشاهی در این کشور را نظامی «بردگی» دانست و مطالبی را درباره نحوه شکل‌گیری این حکومت سلطنتی بیان کرد.

این معارض عربستانی که مقیم لندن است، در توییتی به مناسبت روز ملی در عربستان سعودی نوشت: «سال ۱۸۶۵، [آبراهام] لینکلن (رئیس جمهور وقت آمریکا) برده‌ها را آزاد کرد (اشاره به لغو برده‌داری در آمریکا) ولی ۵۰ سال بعد فردی به نام "عبدالعزیز" آمد و همه مردم را [در شبه جزیره عرب] به بردگی گرفت و نام خانواده‌اش (آل سعود) را بر این مردم گذاشت».

 

او در ادامه نوشت: «بعد از گذشت ۹۰ سال از کشاندن مردم به بردگی خفت و تحقیر، کسی را پیدا می‌کنی که  "نودمین روز ملی" را جشن می‌گیرد. در حقیقت این روز، سالروز بردگی است».

امروز چهارشنبه، عربستان سعودی نودمین سالروز تأسیس پادشاهی سعودی در این کشور را جشن گرفت.نه دهه پیش در چنین روزی، این پادشاهی با حمایت انگلیس و ائتلاف وهابیت و آل سعود در حجاز و نجد تأسیس شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول