اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تولید 800 هزار تن گندم در آذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: تولید گندم در سال جاری به 800 هزار تن خواهد رسید که حدود 400 هزار تن به صورت تضمینی و توافقی توسط کارخانجات آرد خریداری شده است.

تولید 800 هزار تن گندم  در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی رخ‌افروز امروز بیان اینکه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، پس از ارائه گزارش دستگاه‌های مرتبط در خصوص تامین گندم کشور و اقدامات صورت گرفته برای تداوم خودکفایی و ارائه به صرفه‌تر نان به مردم، قیمت خرید تضمینی گندم که پیش از این در شورای اقتصاد مورد تایید قرار گرفته بود، برای سال زراعی آینده، 4 هزار تومان تعیین شد اظهار داشت: خرید تضمینی گندم همچنان ادامه دارد و با توجه به اینکه در برخی مناطق کشت پاییزی شروع شده و در مناطقی دیگر در مرحله برداشت می باشد، خرید تا آخر شهریور در مراکز خرید ادامه خواهد داشت و در صورتی که در بعضی مناطق تا آن زمان برداشت انجام نشده باشد خرید از طریق وزارت صمت دنبال خواهد شد.

وی در مورد قیمت خرید گفت: در سال زراعی 99 خرید در همه جا کیلویی 25 هزار ریال است که در برخی مناطق به دلیل خلوص بیشتر  تا 25 هزار و 600 ریال و در جاهایی که گندم ناخالصی زیاد داشته باشد زیر 25 هزار ریال خرید انجام شده است. خرید گندم توسط شرکت غله و تعاونی های روستایی انجام می شود و این شرکت موظف است هر نوع  گندم از نظر درجه خلوص را خریداری کند اما میزان خلوص گندم در قیمت خرید تاثیرگذار است و پیش بینی می شود در سال زراعی 99- 98 نزدیک 800 هزارتن گندم تولید شود که حدود 260 هزارتن از طریق شرکت غله در قالب خرید تضمینی و 15 هزار تن توسط شرکت های خصوصی به عنوان محصول بذر و حدود 20 هزار تن  تا به این لحظه توسط کارخانجات آرد خریداری شده است.

رخ افروز افزود: پیش بینی خرید تضمینی برای امسال حدود 400 هزار تن بود که در حال محقق شدن است و انتظار می رود از مقدار پیش بینی شده هم بیشتر انجام شود امسال نسبت به سال گذشته شرایط بهتری داشتیم و حدود 95 درصد پرداخت ها انجام شده است و بقیه هم با انجام خرید و مهلت 15 الی 20 روزه پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/60001/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول