اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

انبار خود را در سامانه ثبت نکنید، ۷۰ درصد ارزش کالا جریمه می‌شوید

رئیس شعبه اول دادگاه ویژه قاچاق استان تهران گفت: یکی از مهمترین اقدامات صاحبان کالا و انبارداران، ثبت کالاها در سامانه جامع انبارها است که در صورت عدم ثبت نام و شناسایی انبار علاوه بر عرضه کالاها در شبکه، صاحبان کالا ۷۰ درصد ارزش کالا جریمه و مطابق تبصره یک ماده ۶۰ قانون مجازات اسلامی محکوم و مجازات خواهند شد.

انبار خود را در سامانه ثبت نکنید،  ۷۰ درصد ارزش کالا جریمه می‌شوید

داریوش جمشیدی معاون اجرایی در امور شعب و رئیس شعبه اول دادگاه ویژه قاچاق تعزیرات شهرستان‌های استان تهران در حاشیه انجامگشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی از انبارهای شهرستان‌های استان تهران، بر اساس دستور دادستان تهران و با توجه به اینکه بیشترین انبارهای کالاهای اساسی در استان تهران در شهرستانهای ری و اسلامشهر قرار دارد و از اینجا ترانزیت می‌شود، این انبارها مورد بازدید و رصد قرار می‌گیرند.

رئیس شعبه اول ویژه قاچاق تعزیرات شهرستانهای استان تهران افزود: در این طرح هر هفته انبارهای واقع در شهرهای اطراف تهران توسط گشت‌های مشترک متشکل از معاونین دادستان تهران و دادستان‌های شهرستان‌های استان، بازرسان اداره صمت و اتاق اصناف و نیروی انتظامی و روسای شعب اداره تعزیرات حکومتی مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از احتکار، عدم ثبت موجودی و... تخلفات آن واحد درج در پرونده و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به نخستین مرحله گشت مشترک در شهرستان اسلامشهر بیان کرد: امروز تعداد ۲۵ انبار مورد شناسایی و بازدید قرار گرفته که توسط اکیپ بازرسان مجرب و با تجربه مورد رصد و نظارت قرار می‌گیرند و طی دو روز گذشته نیز ۲۰ انبار هم در شهرستان ری مورد بازرسی قرار گرفت که برای شش انبار که تخلف عمده‌ای داشتند، پرونده تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات ارجاع شده است.

جمشیدی با تاکید بر ادامه گشت‌های نظارتی از انبار کالاهای اساسی گفت: یکی از مهمترین تخلفات انبارها عدم ثبت در سامانه جامع انبارها و عدم درج موجودی کالاهای آنهاست که این امر مشمول مجازات سنگین می‌شود و هم به عنوان قاچاق کالا و احتکار محسوب خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور و اهمیت نظارت و پایش بیشتر تاکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات صاحبان کالا و انبارداران، ثبت کالاها در سامانه جامع انبارها است که در صورت عدم ثبت نام، در صورت شناسایی انبار علاوه بر عرضه کالاها در شبکه، صاحبان کالا ۷۰ درصد ارزش کالا جریمه و مطابق تبصره یک ماده ۶۰ قانون مجازات اسلامی محکوم و مجازات خواهند شد.

معاون اجرایی امور شعب تعزیرات حکومتی استان تهران با هشدار به صاحبان کالا و انبارداران خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند به منظور احقاق حقوق خود و جلوگیری از احتکار کالا از سوی افراد سودجو و فرصت‌طلب اطلاعات خود را از محل اختفاء کالا و انبارهای مورد نیاز مواد مورد نیاز مردم با سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی که به طور ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است، تماس گرفته و بیان کنند تا بلافاصله در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر،  با انجام گشت های مشترک تعزیرات حکومتی انبارهای کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم از جمله محل‌های دپو آهن آلات، لوازم خانگی، مواد غذایی، بهداشتی و... در اقصا نقاط شهرستان اسلامشهر مورد بازدید بازرسان قرار گرفت و از این پس هر هفته این گشت ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول