اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

چتر حمایتی بنیاد علوی بر سر میراث فرهنگی مانه و سملقان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: تفاهم‌نامه همکاری این اداره‌کل با بنیاد علوی در راستای شتاب‌بخشی به گردشگری و توسعه صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی با اعتبار یک میلیارد تومانی در شهرستان مانه و سملقان امضا می‌شود.

چتر حمایتی بنیاد علوی بر سر میراث فرهنگی مانه و سملقان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان‌پناه اظهار کرد: در نشست مشترک با مسئول طرح‌های آبادانی و پیشرفت نهاد بنیاد علوی در مانه و سملقان بر حمایت و همکاری بنیاد علوی در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مانه و سملقان با توجه به پتانسیل‌های موجود تأکید شد.

وی تصریح کرد: تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل استان با بنیاد علوی امضا می‌شود و بر اساس آن بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات به‌منظور توسعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مانه و سملقان اختصاص می‌یابد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: حمایت بنیاد علوی و اختصاص اعتبار برای حفاظت و مرمت محوطه تاریخی ریوی و زیرساخت‌های گردشگری بنای تاریخی اسپاخو از دیگر موضوعات مورد تفاهم بود.

یزدان‌پناه عنوان کرد: طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در شهرستان مانه و سملقان باهدف اشتغال‌زایی و شتاب‌بخشی به توسعه در این شهرستان در حوزه‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی اجرایی می‌شود.

شهرستان مانه و سملقان به مرکزیت شهر آشخانه در شمال غربی استان خراسان شمالی واقع‌شده  و از شمال و شرق به شهرستان بجنورد، از جنوب به شهرستان جاجرم، از غرب به استان گلستان محدود می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول