اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

آی24: دیدار قریب‌الوقوع نتانیاهو و رئیس شورای حاکمیتی سودان در اوگاندا

یک پایگاه صهیونیستی به نقل از منابع سودانی خبر داد که نخست‌وزیر این رژیم و رئیس شورای حاکمیتی سودان در اوگاندا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

آی24: دیدار قریب‌الوقوع نتانیاهو و رئیس شورای حاکمیتی سودان در اوگاندا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه شبکه صهیونیستی «آی۲۴» با اطلاع رسانی درباره اینکه در خارطوم از انجمنی برای دوستی با رژیم صهیونیستی رونمایی خواهد شد، خبر داد که «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی  بزودی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

آی۲۴ در این خصوص گفت که «منابعی نزدیک به شورای حاکمیتی سودان» به این شبکه گزارش داده‌اند که بزودی دیداری میان نتانیاهو و البرهان برگزار خواهد شد، این منابع احتمال دادند که این دیدار در کشور اوگاندا برگزار شود.

این خبر در حالی گزارش می‌شود که روز گذشته نشست سه‌روزه میان هیأت سودانی و هیأت آمریکایی در امارات به پایان رسید و پایگاه آمریکایی «اکسیوس» خبر داد، مذاکره نمایندگان آمریکا، سودان و امارات متحده عربی در خصوص عادی‌سازی روابط خارطوم با تل‌آویو بدون نتیجه و حصول پیشرفت به پایان رسیده است.

از سوی دیگر، منابع یادشده به آی۲۴ اطلاع دادند که به تاریخ ۲۶ ماه سپتامبر (روز شنبه) از «انجمن دوستی سودان-اسرائیل» در سالن «العباسی» شرق بیمارستان «الزیتونه» در خارطوم، پایتخت سودان،  طی کنفرانسی مطبوعاتی رونمایی خواهد شد.

طبق این گزارش، از رسانه‌‌ها برای حضور در این کنفرانس دعوت به عمل خواهد آمد تا آغاز کار رسمی انجمن یادشده اطلاع رسانی شود.

خبرگزاری رسمی سودان «سونا» نیز، روز گذشته،  اعلام کرده بود که نتایج مذاکرات سه‌روزه میان خارطوم و واشنگتن به دستگاه‌های دولت انتقالی این کشور ارائه خواهد شد تا مورد بحث و بررسی قرار گیرد. طبق گفته سونا مقامات این کشور بایستی درباره تأیید نتایج مذاکرات به نگرشی مشترک درباره مسائل یادشده و تحقق منافع و آرمان ملت سودان دست یابند.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نیز در این خصوص گزارش داد که وبگاه اکسیوس به نقل از منابعی که در جریان جزئیات مذاکرات میان نمایندگان آمریکا و سودان در امارات متحده عربی قرار گرفته‌اند، خبر داده است که همچنان در خصوص مقادیر کمک‌هایی که سودان از واشنگتن و ابوظبی به عنوان واسط این گفت‌وگوها درخواست کرده، اختلافاتی باقی مانده است.  

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول