اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ضرورت توجه به تولیدکنندگان خانگی و مشاغل خرد/ شهرداری شیراز آماده مشاوره و همکاری با تولیدکنندگان است

تولیدکنندگان کوچک و خانگی با توجه به محدودیت امکانات و مسائل مالی بیش از سایر فضاهای کسب و کار نیازمند توجه و حمایت هستند که شهرداری شیراز نیز در این زمینه آنها را همراهی می‌کند.

ضرورت توجه به تولیدکنندگان خانگی و مشاغل خرد/ شهرداری شیراز آماده مشاوره و همکاری با تولیدکنندگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، براساس ماده ۱۶ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و فراهم آوردن امکان دسترسی تولیدکنندگان کوچک و متوسط ایرانی و نیز فروشندگان کم‌سرمایه به بازار مصرف برای عرضه کالاهای تولید داخل، شهرداری‌ها موظفند با استفاده از زمین‌های متعلق به خود یا وزارت راه و شهرسازی، مکان‌های مناسبی را در شهرها آماده بهره‌برداری نمایند و بر مبنای قیمت تمام شده به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه به اشخاص ذکر شده اجاره دهند.

این قانون که مصوب سال ۱۳۹۰ در هیئت وزیران می باشد، در اردیبهشت سال ۱۳۹۴ توسط اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهادکشاورزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت راه و شهرسازی وزارت کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران ابلاغ شد.

شهرداری شیراز پای کار کسب و کارهای کوچک

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شیراز در گفتگو با خبرنگار فارس پیرامون ماده ۱۶ قانون اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت اشتغال و بهبود فضای کسب و کار از وظایف همه دستگاه ها و ارگان های مسئول می باشد که شهرداری در کنار سایر سازمان ها باید به آن رسیدگی شود.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان کوچک و خانگی با توجه به محدودیت امکانات و مسائل مالی بیش از سایر فضاهای کسب و کار نیازمند توجه و حمایت هستند که شهرداری نیز در این مهم همت کرده است.
محمدرضا غلباش با اشاره به تصویب این قانون در سال ۱۳۹۰ و ابلاغ آن در سال ۱۳۹۴ عنوان کرد: بسیاری از غرفه ها و بازارچه‌های شهری در اختیار مشاغل خانگی و کوچک قرار دارند که انواع کالاها و خدمات را در این مکان ها ارائه می دهند.

وی در خصوص غرفه های شهرداری شیراز تصریح کرد: ۳۸۰ غرفه فعال در سطح شیراز همچون پارک‌ها داریم که این غرفه ها مطابق مصوبات شورا و طبق دستورالعمل فعالیت کرده و قیمت های آن نسبت به املاک سطح شهر بسیار پایین است.

 غلباش پیرامون بازارچه های هفتگی نیز گفت: بازارچه های هفتگی شیراز از شنبه بازار تا جمعه بازار در سطح ۱۸ خیابان برگزار می شود که بیش از ۸۴۰ نفر در این بازارها مشغول کار هستند.

وی افزود: این بازارچه ها مشکلات مختلفی را برای شهر و مردم همچون ترافیک ایجاد کرده که نحوه اجرا مورد قبول شهرداری شیراز نبوده و برای بهتر شدن این بازارچه ها باید برنامه ریزی و ساماندهی صورت گیرد.

غلباش  اظهار داشت: با توجه به اینکه در این قانون چندین دستگاه متولی هستند، از ادارات مختلف همچون راه و شهرسازی درخواست زمین کرده ایم تا بتوانیم ساماندهی بهتری برای مشاغل کوچک و شهری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شیراز آمادگی کمک و ارائه مشاوره به افراد و کسب و کارهای خانگی به منظور فروش محصولات و خدمات را دارد، بیان کرد: در صورتی که متقاضیان دریافت غرفه ها جهت ارائه محصولات و خدمات افزایش داشته باشند، می توان با همکاری دستگاه ها غرفه هایی را در سطح شهر ایجاد و در اختیار مردم قرار داد.

لزوم توجه بیشتر به حوزه کسب و کارهای کوچک و نوپا

مهم‌ترین دغدغه عامه مردم وضعیت معیشتی و اقتصادی بوده که اشتغال در این میان با توجه به میزان بیکاری اهمیت بالایی دارد. درهمین خصوص حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی، با اشاره به دغدغه های فعالان بخش خصوصی گفتند: دستگاههای حکومتی باید با جدیت، به دنبال بهبود محیط کسب و کار و برطرف کردن قوانین مزاحم و اصلاح عملکردهای غلط باشند تا محیط مساعد تولید در کشور به‌وجود آید .

در همین راستا نیاز کشور با درنظر گرفتن افزایش روز به روز افراد بیکار در سطح جامعه نیاز بیشتری به توجه و اهتمام در حوزه کسب و کار وجود دارد و پای کاری بیشتر دستگاه ها و ارگان های مسئول را می طلبد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول