اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

هیأتی‌ها محرم امسال ۶ درصد بیش‌تر خون اهدا کردند

مسئول اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران از افزایش 6 درصدی اهدای خون توسط هیأت‌های مذهبی استان تهران در ایام محرم خبر داد و گفت: اهدای خون در ایام محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش یافته است.

هیأتی‌ها محرم امسال ۶ درصد بیش‌تر خون اهدا کردند

روح الله عبداللهی، مسئول اطلاع‌رسانی ستاد محرم استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس از افزایش ۶ درصدی اهدای خون توسط هیأت‌های مذهبی استان تهران در ایام محرم خبر داد و گفت: اهدای خون در ایام محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش یافته است. امسال در روز تاسوعای حسینی ۲ هزار و ۱۳۷ مراجعه کننده حضور یافته که فقط یک هزار و ۷۳۳ نفر آن‌ها مجاز به اهدای خون شدند.

وی افزود: در روز عاشورا ۲ هزار و ۷۳۳ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ نفر مجاز به اهدای خون خود برای نجات بیماران شدند.

مسئول اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران خاطرنشان کرد: نذر خون به مناسب چهلمین سالگرد دفاع مقدس با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان انتقال خون استان تهران به عنوان «اهدای خون به نیت یک شهید» انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: نذر خون به صورت مستمر تا پایان ماه صفر تداوم خواهد داشت و در ایام صفر و اربعین حسینی با همکاری هیأت‌های شاخص تهران این امر انجام می‌شود.

عبداللهی یادآور شد: مراکز ۱۲ گانه اهدای خون در سطح شهر تهران دایر است و در کنار محل برگزاری جلسات هیأت‌های مذهبی شاخص در سطح استان نیز پایگاه‌های سیار برپا می‌شود تا در کنار این مراکز، از داوطلبان، خون دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در این پویش هر فرد به نیت یک شهید دوران دفاع مقدس، مدافع حرم و سلامت، خون خود را برای نجات جان هموطنانش اهدا و نیاز بیماران را تامین می‌کند، گفت: در استان تهران ۲۰ هزار هیأت مذهبی وجود دارد که از این تعداد ۱۳ هزار هیأت در سامانه طوبی ثبت شدند و هفت هزار هیأت تاکنون در این سامانه ثبت نشده‌اند‌.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول