تولید سالانه 3 هزار تن اورانیوم در ازبکستان

معاون کارخانه ذوب آهن «نوایی»ازبکستان اعلام کرد این مجموعه در سال 3 هزار و 500 تن اورانیوم تولید و از لحاظ تولید آن در مقام پنجم جهان قرار دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «نورمت جولی‌بیک‌اف» معاون کارخانه ذوب آهن «نوایی»ازبکستان  اعلام کرد این مجموعه در سال 3 هزار و 500 تن اورانیوم تولید و از لحاظ تولید آن در مقام پنجم جهان قرار دارد. جولی‌بیک‌اف گفت: کارخانه ذوب آهن نوایی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اورانیوم در جهان است. به گفته وی، از لحاظ تولید اورانیوم توسط شرکت‌ها «قزاتم پروم» با تولید 11 هزار تن در سال در جهان مقام اول را کسب کرده که 20.5 درصد از کل تولیدات جهانی را تشکیل می‌دهد. پس از آن شرکت قزاقستان، شرکت Orano فرانسه با 5 هزار و 800 تن قرار دارد که 10.8 درصد تولیدات جهانی را شامل می‌شود. جولی‌بیک‌اف اظهار داشت: با توجه به اینکه کارخانه ذوب آهن نوایی تنها تولیدکننده اورانیوم طبیعی در ازبکستان است، می‌توان با اطمینان کامل گفت این کارخانه در صفوف بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اورانیوم در جهان قرار دارد. در صادرات این کارخانه سهم اورانیوم در سطح 99.5 درصد قرار دارد. این کارخانه اورانیوم را به سازمان‌های Itochu و  Marubeni ژاپن، Nukem, Inc آمریکا و KHNP کره جنوبی صادر می‌کند. بر اساس گزارش کمیته دولتی اکتشافات زمین شناسی ازبکستان، فقط ذخایر کشف و ثبت شده در این کشور در حدود 200 هزار تن ارزیابی شده است. انتهای پیام/ح
اورانیوم
13:18 - 3 مهر 1399

24 بازدید



1 پاسخ