اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش مجدد کویت برای حل بحران روابط با قطر

همزمان با انتشار اخباری درباره تلاش مجدد کویت برای حل بحران در روابط چهار کشور عربی با قطر، ولی‌عهد کویت پیام مکتوبی برای امیر این کشور ارسال کرد.

تلاش مجدد کویت برای حل بحران روابط با قطر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع دولتی آگاه در کویت از وجود تماس‌ها و تحرکاتی برای پایان دادن به بحران در روابط چهار کشور عربی (عربستان، بحرین، مصر و امارات) با قطر خبر دادند.

این منابع پیش‌بینی کردند که طی هفته‌های آینده پیشرفتی در این خصوص حاصل شود.

روزنامه کویتی «القبس» به نقل از این منابع نوشت که نقش کویت برای حل اختلافات بین قطر و چهار کشور عربی متوقف نشده و هرگز متوقف نخواهد شد به خصوص اینکه همگی به حفظ شورای همکاری خلیج فارس و عدم تأثیرپذیری آن از پیآمدها و تحولات کنونی تمایل دارند.

به نوشته این روزنامه، پیام‌های متقابل و تلاش‌های مستمر با همه طرف‌ها ادامه دارد اما عربستان سعودی و قطر از هیچ کدام از شروط قبلی خود چشم‌پوشی نکرده‌اند و در صورت حل اختلافات امکان چشم‌پوشی از شروط وجود دارد.

این منابع همچنین از فشارهای آمریکا برای پایان دادن به این بحران و مهار اختلافات بین اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس خبر دادند و گفت: «بزودی تلاش‌های آمریکا برای پایان دادن به اختلافات به منظور حفظ امنیت منطقه، ثبات و شکوفایی آن را شاهد خواهیم بود».

از سوی دیگر «نواف الأحمد الجابر الصباح» معاون امیر کویت و ولی‌عهد این کشور پیام مکتوبی به «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر ارسال کرد که طی آن به روابط دو کشور، راهکارهای تقویت این روابط و مسائل دارای اهتمام مشترک پرداخته شده است.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه و فرستاده ولی‌عهد کویت روز چهارشنبه(دیروز) در سفری به دوحه پایتخت قطر با امیر این کشور دیدار کرد.

وی پیام مکتوب ولی‌عهد کویت را تقدیم امیر قطر کرد.

پیشتر نیز «غسان الزواوی» سفیر کویت در ترکیه گفته بود که کشورش همچنان نقش میانجی برای حل بحران در روابط قطر با چهار کشور عربی و نزدیک‌ کردن دیدگاه‌های این کشورها به یکدیگر را ایفا می‌کند.

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از ژوئن ۲۰۱۷ به بهانه حمایت قطر از تروریسم و روابط این کشور با ایران، روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی را به روی این کشور بستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول