اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

نهادهای فرهنگی بدون بودجه مانند سرباز بی‌سلاح است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر لزوم تامین اعتبار برای نهادهای فرهنگی در استان گفت: نهادهای دینی و شورای فرهنگ عمومی که یک ریال بودجه ندارد و ستاد امربه‌معروف و بنیاد عفاف و حجاب که تکلیف مکان و پولش مشخص نیست همچون سربازی در قلب جنگ اما بدون سلاح هستند.

نهادهای فرهنگی بدون بودجه مانند سرباز بی‌سلاح است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی صبح امروز در نشست تقدیر از فعالان حجاب و عفاف در خراسان شمالی اظهار کرد: بنیاد حجاب و عفاف در خراسان شمالی ازجمله استان‌های برتر در کشور است اما هیچ‌گونه امکاناتی را ندارد.

وی با اشاره به وجود جریان خطرناک در کشور و استان مبنی بر بی‌حجابی اجباری در جامعه خاطرنشان کرد: فضای جامعه به سمتی می‌رود که جریان بی‌حجابی به فرهنگ در تبدیل‌شده و انگار به‌صورت اجبار بی‌حجابی ترویج و استفاده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی یکی از علل تولید بدحجابی را تولیدگران پوشاکی دانست که به فکر منافع دنیایی هستند و درد دین ندارد و لباس‌ها مولد فساد را تولید می‌کنند.

وی افزود: این لباس در دو مسیر تولید داخلی یا وارداتی به کشور در در دسترس جامعه قرار می‌گیرد که درنتیجه باعث می‌شود در بازار اسلامی لباس و پوشش مناسب برای بانوان به‌سختی پیدا شود.

امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه این مسیرهای ازجمله سرچشمه‌های تولید فساد محسوب می‌شود و باید در برابر آن ایستاد، تصریح کرد: گفتاردرمانی برای ترویج حجاب کافی نیست بلکه باید سرچشمه‌های فساد را ببندیم و مانع شویم تا جامعه به سمتی لغزش پیدا کند که لباس مناسب نیز پیدا نشود.

وی با هشدار نسبت به غارت غیرت و ارزش‌ها توسط دشمنان افزود: برخی زنان خود را فقط برای نمایش در جامعه عرضه می‌کنند و باید مشخص شود که این لباس‌های خاص در کجا و با چه انگیزه‌ای تولید و در چه مسیری توزیع می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی نسبت به بی‌تفاوتی مدیران و مردم ابراز گلایه کرد و گفت: بودجه‌ها و پول‌ها برای این موضوع در کجا است، نهادهای دینی و شورای فرهنگ عمومی که یک ریال بودجه ندارد و ستاد امربه‌معروف و بنیاد عفاف و حجاب که تکلیف مکان و پولش مشخص نیست همچون سربازی در قلب جنگ اما بدون سلاح هستند.

وی افزود: برای گردشگری و بومگردی ها هزینه می‌شود که گاها این فضاها به گردش فساد حتی در روستاها تبدیل می‌شود اما در سیاست‌های فرهنگی و تصویب بودجه‌ها، اعتبارات فرهنگی را خلع سلاح می‌کنند و باید نمایندگان برای این موضوعات داد بزنند زیرا نمی‌توان در وسط میدان بدون پول و بودجه بود.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه خراسان شمالی نیز تصریح کرد: باید بودجه‌های فرهنگی محکم باشد اما گاها تبدیل به اعتباراتی قطره چکانی می‌شود و حتی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز این اعتبارات را کم و در موضوعات دیگر مصرف می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه ریشه انقلاب ما فرهنگی بوده است، افزود: باید برای کارهای دینی، مذهبی و فرهنگی در جامعه، بودجه‌های استانی و ملی دیده شود و در کنار آن برجستگی‌هایی همچون مکان‌های مناسب برای این نهادها تعبیه کرد.

امام‌جمعه بجنورد در انتها نیز گفت: مطالبه گران به میدان بیایند و به جای درد مقام و پول و دنیا به درد دین بپردازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول