اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

74 درصد از فوت‌شدگان کرونایی سالمند هستند

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت: بیش از 74 درصد از فوت‌شدگان بیماران کرونایی افراد سالمند بوده و یا بیماری زمینه‌ای داشتند.

74 درصد از فوت‌شدگان کرونایی سالمند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، عبدالرحیم پالیده صبح امروز در کارگروه سلامت شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان کم شده و از ۲۶۷ بیمار کرونایی بستری در پیک دوم (مرداد ماه) به ۶۳ بیمار بستری کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: از ۶۳ بیمار بستری در بیمارستان‌های گنبدکاووس ۳۵ بیمار مربوط به شهرستان بوده و مابقی بیماران از شهرهای آزادشهر،کلاله و گالیکش بستری هستند.
رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس با بیان اینکه بیشترین بیماران بستری شده بالای ۵۰ سال سن دارند، خاطرنشان کرد: ۵۳ درصد بستری‌شدگان در بیمارستان‌ها بالای ۵۰ سال دارند و در شهریورماه امسال تعداد زنان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های شهرستان نسبت به ماه‌های قبل کاهش یافته است.
وی بیان داشت: بیش از ۷۴ درصد فوت‌شدگان بیماران کرونایی افراد سالمند بوده و یا بیماری زمینه‌ای داشته و ۳۲ درصد از فوت‌شدگان این بیماری نیز بالای ۷۰ سال سن داشتند.
پالیده گفت: با توجه به پیش‌بینی بهداشت جهانی ویروس کرونا تا دو سال دیگر در دنیا و کشور ما وجود دارد و استراتژیک ما در مقابل این ویروس و پیشگیری از این بیماری باید توانمندسازی افراد جامعه باشد.
وی خاطرنشان کرد: «هر خانه یک پایگاه بهداشت» در جهت خودمراقبتی افراد جامعه و توانمندسازی آنها از جمله برنامه‌های بهداشت است.
* 3582 قلاده سگ در برابر بیماری هاری واکسینه شدند
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: ۸۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که مهمترین آن بیماری هاری بوده و با توجه به سابقه طولانی در جهان هنوز به طور کلی ریشه کن نشده است.
وی با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرما تصریح کرد: این بیماری با گزش حیوانات وحشی به سگ‌های بدون صاحب و ولگرد سرایت می‌کند و با توجه به شروع فصل سرما و تهیه غذا توسط حیوانات وحشی به حاشیه روستاها احتمال افزایش این بیماری زیاد است.
نادر گوگلانی گفت: برای پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار وظیفه اداره دامپزشکی است و در ۶ ماه امسال ۳ هزار و ۵۸۲ قلاده سگ صاحب‌دار در برابر این بیماری واکسینه شدند.
وی ادامه داد: اگر این روند ادامه یابد تا پایان سال حدود ۷ هزار سگ صاحب‌دار واکسینه خواهند شد.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس گفت: در سال گذشته هفت راس دام در ۶ روستا شهرستان مبتلا به این بیماری شدند و امسال نیز تاکنون دو راس گاو و یک راس بز بر اثر بیماری هاری تلف شدند.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول