اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

همدان در برگزاری عزاداری محرم خوش درخشید/ احیای سنت‌های عزا

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: رعایت ضوابط بهداشتی باعث شد مداحان و هیات‌های همدان در این زمینه بدرخشند، ضمن اینکه سنت‌های عزاداری گذشته نیز احیا شد.

همدان در برگزاری عزاداری محرم خوش درخشید/ احیای سنت‌های عزا

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری ظهر امروز در جلسه کانون مداحان استان همدان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، این گفتمان را  در امتداد حرکت سیدالشهدا(ع) دانست و اظهار کرد: امسال مراسم عزاداری ماه محرم با موفقیت برگزار شد و هیات‌های مذهبی از لسان ولی امر مسلمین برگ زرینی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه مداحان استان تلاش کردند تا به بهترین شکل پرچم عزای سیدالشهدا(ع) برافراشته باشد تاکید کرد: رعایت ضوابط بهداشتی باعث شد مداحان و هیات‌های همدان در این زمینه بدرخشند، ضمن اینکه سنت‌های عزاداری گذشته نیز احیا شد. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات به دست آمده از بیماران مبتلا به کرونا در استان همدان به موارد جدی از این بیماری که متاثر از حضور در هیات باشد، برنخورده‌ایم و این یک دستاورد بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه موج تبلیغاتی دشمن در برخی‌ استانها به گونه‌ای است که شرایط به وجود آمده از بیماری کرونا را ناشی از برگزاری هیات‌ها عنوان کنند افزود: حواسمان باشد که دشمن روی این موضوع موج‌سواری نکند.

نظیری با اشاره به اینکه ایام محرم شورای هیئات و کانون مداحان در کنار هم بودند تا مراسم عزاداری به نحو احسن برگزار شود گفت: جلسه‌ای که برگزار کرده‌ایم برای تجلیل از روسای کانون مداحان گذشته است اما این به معنی پایان مسوولیت آنها نیست بلکه ظرفیت جدیدی به ظرفیت‌های قبل اضافه خواهد شد.

رئیس کانون مداحان استان همدان نیز ضمن قدردانی از روسای سابق و فعلی سازمان تبلیغات اسلامی در حمایت از کانون مداحان  اظهار کرد: در کانون مداحان شهرستان‌ها هیچگاه خلاف جهت یا سرعت کانون مداحان استان حرکت نشده است.

صدرالدینی با بیان اینکه کانون مداحان شهرستان‌ها هیچ کوتاهی نداشته‌اند گفت: گاهی درخواست‌هایی از کانون مداحان شهرستان‌ها شده که با وجود فرصت کم آن را انجام داده‌اند چون هر جا باشیم تکلیف داریم که علم سید الشهدا(ع) را نگهداریم.

در این جلسه روسای کانون مداحان شهرستان‌ها به بیان نظرات خود پرداختند و در پایان نیز از اعضای کانون مداحان قبلی تقدیر شد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول