اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رسانه لندنی: تظاهرات علیه رئیس جمهور مصر وارد روز چهارم شد

روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن، از چهارمین روز تظاهرات علیه رئیس جمهور مصر و درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و شهروندان مصری در استان‌های مختلف این کشور خبر داد.

رسانه لندنی: تظاهرات علیه رئیس جمهور مصر وارد روز چهارم شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق گزارش، روزنامه «العربی الجدید»، امروز (پنجشنبه)، گزارش داد که مردم مصر برای چهارمین روز متوالی با برگزاری تظاهرات در استان‌های مختلف این کشور خواستار کنار رفتن «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر شدند.

طبق گزارش العربی الجدید،‌ استان‌های مختلف مصر بویژه «اطفیح» از مراکز استان «الجیزه» (جنوب قاهره) که از آن به عنوان کانون تظاهرات یاد می‌شود، طی روزهای اخیر شاهد درگیری شدید میان شهروندان مصری و نیروهای پلیس بوده است تا جایی که مردم این منطقه خودروهای زرهی نیروهای امنیتی را به آتش کشیدند.

روزنامه العربی الجدید در ادامه گزارش داد، پس از آنکه شهروندان مصری شعار «سیسی برو» را سر دادند، نیروهای امنیتی در منطقه «کفر قندیل» از توابع اطفیح  به آنها حمله‌ور شدند.

بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی مصر با استفاده از گلوله و پرتاب گاز اشک‌آور تلاش کردند مردم را متفرق کنند؛ اما شهروندان منطقه یادشده در برابر آنها مقاومت کردند.

در روستای «العطف» در استان الجیزه نیز مردم با شکل دادن «تظاهرات گسترده‌» علیه السیسی به خیابان‌ها آمدند و شعار «ما یک ملت هستیم ای بزدل... انقلاب ما انقلاب قهرمانان است»، «یا الله برو گمشو... بگذار کشور ما روی روشنایی را ببیند» و «حکومت نظامی باید سرنگون شود... تمام سگ‌های [حکومت] نظامی باید سرنگون شوند» سر دادند.

در استان «الفیوم» (غرب قاهره) نیز مردم خواستار کنار رفتن السیسی شدند و شعار «لا اله الا الله... السیسی دشمن الله» سر دادند.

طبق این گزارش، در روستای «العطف» در استان الجیزه نیز مردم برای چهارمین روز متوالی  شعار «او می‌گوید این‌ها اخوانی هستند اما به او می‌گوییم اخوانی نیستیم و ما مردم هستیم ای بزدل» سر دادند.

العربی الجدید همچنین  گزارش داد که برای اولین بار از زمان شروع تظاهرات علیه السیسی، امروز در شهر «کرداسه» از توبع استان الجیزه علیه السیسی تظاهرات به پا شد و جالب توجه آن بود که در میان مشارکت‌کنندگان در اعتراضات افراد سالخورده و زن‌ به چشم می‌خورد.

در شهر «القوصیه» در استان «اسیوط» (جنوب قاهره) نیز شهروندان مصری با برگزاری تظاهرات علیه رئیس جمهور این کشور شعار «سیسی دشمن خداست» سر دادند.

در مقابل، نیروهای امنیتی از زمان آغاز تظاهرات، یعنی از چهار روز پیش، ده‌ها تن از شهروندان این کشور را در قاهره و دیگر استان‌های این کشور دستگیر کردند.

یک منبع حقوقی در این ارتباط به العربی الجدید خبر داد که نیروهای امنیتی از چهار روستا و اطفیح و در رأس این مناطق روستاهای «الکدایه» و «صول» بیش از ۱۷۰ نفر را دستگیر کردند بطوریکه در این دو روستا به خانواده‌های تظاهرات‌کنندگان اطلاع داده شد، اعضای خانواده آنها در دو اردوگاه وابسته به نیروهای امنیت مرکزی تا زمان تحویل آنها به دادستانی کل بازداشت هستند.

طبق این گزارش، دادستانی مصر عملا پرونده‌های جدیدی علیه مشارکت‌کنندگان در اعتراضات روز گذشته و دیگر افراد بازداشت شده مرتبط با این مسئله گشوده است. در پرونده این افراد، اتهاماتی نظیر عضویت در گروه‌های ممنوعه، شایعه پراکنی در شبکه‌های اجتماعی و سواستفاده از این شبکه‌ها مطرح شده است. از طرفی دیگر، از محتویات تلفن‌های همراه اکثر این افراد و مطالبی که آنها در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند، به عنوان ادله علیه آنها استفاده شده است.

پایگاه خبری «عرب۴۸» نیز در ارتباط با سومین روز تظاهرات در مصر گزارش داده بود که دامنه اعتراضات به شهر «اسوان» در جنوبی ترین منطقه مصر و استانهای «قنا»، «أسیوط» و «المنیا» در مرکز و «القلیوبیة» و «الإسکندریه» در شمال این کشور رسیده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول