اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

سفره حضرت رقیه(س) در کربلا و سوریه +عکس

همزمان با شهادت حضرت رقیه (س)، مراسم عزاداری ریحانةالحسین (س) در کربلا و سوریه برگزار و سفره سبزرنگ توسل به حضرت رقیه(س) در بین‌الحرمین و همچنین حرم دردانه امام حسین (ع) برپا شد.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، همزمان با شهادت حضرت رقیه (س) در کربلا و سوریه سفره سبزرنگ حضرت رقیه (س) پهن شد و دختران کوچک با لباس‌های سبزرنگ در کنار این سفره نشسته و به عزاداری پرداختند.

در کربلا سفره حضرت رقیه (س) در بین‌الحرمین پهن شد و در حالی که هر ساله در این سفره میوه و حلوا نیز قرار می‌دادند، با توجه به نبود زوار ایرانی در کربلا، در سفره حضرت رقیه (س) فقط چراغ و شمع‌هایی خودنمایی می‌کرد که نماد روشن شدن شب تیره در خرابه‌های شام است.

دختران کوچک در بین‌الحرمین در حالی که کنار سفره نشسته بودند، در گوشه‌ای از بین‌الحرمین که فضایی توسط خادمان درست شده بود، به اجزای تعزیه پرداختند و سختی‌های حضرت زینب (س) و نگرانی‌های ریحانةالحسین (س) در فراق سیدالشهدا (ع) را به نمایش گذاشتند.

در سوریه نیز مراسم عزاداری با حضور حجت‌الاسلام طباطبایی نماینده ولی فقیه در سوریه در حرم حضرت رقیه (س) برگزار شد و زائران با رعایت نکات بهداشتی در حرم حضور یافتند.

در صحن حرم نیز شمع‌هایی روشن کردند و شهادت غریبانه دختر سه ساله امام حسین (ع) در خرابه‌های شام را تسلیت گفتند.

به گزارش فارس، در حرم حضرت زینب (س) نیز مراسم عزاداری شهادت حضرت رقیه (س) با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول