اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

افزایش حملات به کارکنان سوپرمارکت ها در بریتانیا به دلیل قوانین کرونا+فیلم

به این دلیل که کارفرمایان در بریتانیا خواستار اقدام و رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند، حملات به کارکنان سوپرمارکت ها به دلیل قوانین ویروس کرونا افزایش یافته است.
 

افزایش حملات به کارکنان سوپرمارکت ها در بریتانیا به دلیل قوانین کرونا+فیلم

خبرگزاری فارس ـ گروه رسانه ـ علیرضا سپهوند: بیش از هشت ماه از شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان می گذرد. ویروسی که بجز قاره جنوبگان یا همان قطب جنوب، تمام دنیا را در نوردیده و صنعت و تجارت و گردشگری و هنر، همه و همه را به تعطیلی و رکود کشانده است. در روزهای اخیر کشور هندوستان بالاترین آمار تلفات ناشی از کرونا در جهان را ثبت کرده است. کشور آمریکا نیز یکی از پرتلفات ترین ها محسوب می شود و اما بریتانیا که تقریبا بالاترین آمار ابتلا و تلفات را در قاره اروپا دارد حالا با مشکلی جدی در حوزه شهری مواجه شده است. چند روز پیش ویدیویی در رسانه های اجتماعی در سراسر جهان منتشر شد که در آن یک زن به کارکنان و قفسه های یک فروشگاه در انگلستان حمله ور شده و ضمن تخریب محتویات قفسه ها به فحاشی نسبت به فروشندگان اقدام کرد. این ویدیو بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت. بلافاصله شرکت های فروشگاههای زنجیره ای بریتانیا طوماری امضاء کردند و خواستار تغییر قوانین و حمایت بیشتر از فروشندگانی شدند که از خطر ابتلا به ویروس کرونا گرفته تا تهدیدات جانی و سوء رفتار از سوی مشتریان مواجه هستند.

بسیاری از کارشناسان و صاحبان فروشگاههای زنجیره ای و خرده فروشی های بریتانیا علت اصلی افزایش سوء رفتار مشتریان با فروشندگان در بریتانیا را اعمال قوانین سختگیرانه بهداشتی و دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی می دانند از این رو از شخص «بوریس جانسون» را مقصر اصلی دانسته و خواستار تغییر و اصلاح قوانین و نیز حمایت بیشتر از کارکنان این فروشگاهها شده اند. در این روزها و به دنبال این جنبش، فشار زیادی از سوی رسانه ها و سندیکاهای کارگری بریتانیا بر «بوریس جانسون» بیشتر شده است که در ادامه مشروح گزارش به نقل از سایت  میرور، و به همراه ویدیوی مذکور آمده است:

 

 

بسیاری از خرده فروشان و سوپرمارکت های معروف زنجیره ای در بریتانیا «بوریس جانسون» را تحت فشار قرار داده اند تا تغییراتی در قوانین و مقررات مربوط به دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی جهت پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا را تغییر بدهد. اینها ابراز می دارند که سوء استفاده، تهدید به مرگ، و خشونت و درگیری مشتریان هنگام خرید به شدت افزایش یافته است.

این جنبش پس از آن روی داد که یک زن با حضور در یک فروشگاه پس از درگیری با کارکنان اقدام به شکستن دو قفسه کامل از مواد غذایی و بطری های فروشگاه کرد

 

تسکو، آلدی، اسدا، بوتس، سینزبری، مارکس و اسپنسر تنها برخی از مغازه هایی هستند که در قالب جنبشی از دولت بریتانیا خواستار مجازات بسیار شدیدتر برای حمله کنندگان و تعرض کنندگان به فروشگاهها و کارکنانشان، شده اند.

 

این فروشگاهها ادعا می کنند که کارکنان و فروشندگانشان هر روز با بدرفتاری، توهین، ناسزا، برخورد فیزیکی، تهدید به مرگ و حتی عطسه کردن در صورتشان، از سوی مشتری ها مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

بسیاری از خرده فروشان و سوپرمارکت های معروف زنجیره ای در بریتانیا «بوریس جانسون» را تحت فشار قرار داده اند تا تغییراتی در قوانین و مقررات مربوط به دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی جهت پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا را تغییر بدهد

 

این جنبش پس از آن روی داد که یک زن با حضور در یک فروشگاه پس از درگیری با کارکنان اقدام به شکستن دو قفسه کامل از مواد غذایی و بطری های فروشگاه کرد. این اقدام وی به دنبال تقاضای کارکنان فروشگاه جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی روی داد که باعث خشم مشتری و تخریب بخشی از محتواهای قفسه ها شد.

 

سوپرمارکت های زنجیره ای معروف بریتانیا نظیر «موریسونز» «نیشن واید» «هوم بِیس» و «دبلیو اچ اسمیت» نیز نامه خطاب به نخست وزیر بریتانیا را جهت اعمال و اصلاح قانون حمایت و محافظت بیشتر از فروشندگان، امضاء کردند.

در حین شرایط قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی در بریتانیا، تعداد حملات فیزیکی به کارکنان فقط در یک خرده فروشی ۵۶ درصد افزایش یافته است

 

این اقدام در آستانه دومین جلسه قرائت لایحه اعضای خصوصی توسط الکس نوریس با موضوعد حمله به کارکنان خرده فروشی ها در روز جمعه صورت گرفت.

آنها گفتند: در حین شرایط قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی در بریتانیا، تعداد حملات فیزیکی به کارکنان فقط در یک خرده فروشی ۵۶ درصد افزایش یافته است. اکنون بخشی از کار و وظیفه این است که با این سیل سوء استفاده و تهدید روزانه روبرو شویم.

 

در ادامه این نامه آمده: ما با مشارکت همکارانمان در خط مقدم و با یک ائتلاف فرا حزبی از نمایندگان مجلس، از لایحه اعضای خصوصی «الکس نوریس» حمایت می کنیم تا محافظت بیشتری از همکارانمان داشته باشیم.

حالا «بوریس جانسون» نخست وزیر بریتانیا برای حمایت از کارگران تحت فشار قرار گرفته است.

 

این پاسخ متحد رهبران تجاری، اتحادیه های کارگری و کارگران خط مقدم مواجه با خشونت های مشتری ها بر نیاز به حمایت های بیشتر اشاره دارد.

ما معتقدیم که یک اجماع واضح و گسترده ای در پشت این لایحه وجود دارد، و ما می خواهیم که دولت اکنون برای حمایت از این لایحه مهم اقدام کند و زمانی را برای به تصویب رساندن آن در پارلمان اختصاص دهد.

 

نوریس از اعضای مجلس که خواسته تغییر قوانین حمایتی از کارکنان فروشگاهها را هدایت می کند در این مورد گفت: اگر این رفتارها و برخوردهای خشونت آمیز تکی و موردی می بود و تصادفا اتفاق می افتاد مشکل آنچنان حاد نبود لیکن قضیه بدین شکل نیست و این تغییر رفتار کلی و در سطحی وسیع تر است. کارکنان مغازه ها و آنهایی که در سراسر بخش خرده فروشی هستند، هر روز با تهدید، حمله و خطر مواجه هستند.

نظرسنجی کنسرسیوم خرده فروشی انگلیس در سال ۲۰۲۰ نشان میدهد که بیش از ۴۰۰ کارگر خرده فروشی هر روز در محل کار با خشونت و سوء رفتار مشتریان مواجه می شوند.

 

جو ویتفیلد، مدیر اجرایی «Co-op Food»، با تکرار این خواسته ها گفت: نقشی که کارگران مغازه در خدمت به جوامع خود ایفا می کنند چیز حیرت انگیزی نیست، با این حال آنها مجبورند روزانه با سطوح بی سابقه ای از خشونت و سو رفتار مواجه شوند.

 

کریستین هورتناگل، مدیر اجرایی «Lidl GB»، افزود: این واقعیت ناراحت کننده ای است که کارگران خرده فروشی مجبورند روزانه با رفتارهای خشونت آمیز برخورد کنند. "همه کارکنان باید در محیطی به دور از ترس به سر کار بروند، از این رو حیاتی است که حمایت های بیشتری صورت گیرد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول