اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روایت عالم و روحانی زیدی یمن از شکنجه‌ شدن اُسرا نزد نیروهای ائتلاف سعودی

علامه «یحیی الدیلمی» مرجع تقلید شیعیان زیدی به هنگام استقبال از وی در صنعاء، روایت بیش از دو سال اسارت و شکنجه‌های زندان را روایت کرد.

روایت عالم و روحانی زیدی یمن از شکنجه‌ شدن اُسرا نزد نیروهای ائتلاف سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علامه «یحیی الدیلمی» از علمای معروف یمنی که بیش از دو سال را در اسارت عناصر ائتلاف سعودی و وابسته به دولت مستعفی یمن سپری کرده است، در گفت‌و‌گویی از شکنجه‌های اسرا و زندانیان سخن گفت.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، این مرجع تقلید شیعیان زیدی روز سه شنبه در جریان یک توافق تبادل اسرا، آزاد شد و دیروز مورد استقبال ساکنان صنعاء قرار گرفت. او در سخنانی، اقدامات عناصر دولت منصورهادی در زندان‌ها را «بشدت فجیع» توصیف کرد.

علامه الدیلمی، در این باره گفت که در زندان‌ها، زندانیان را به صورت وارونه آویزان می‌کردند تا جایی که دست‌هایشان به حالت فلج در می‌آمد و این حالت به مدت سه روز طول می‌کشید.

به گفته او دولت منصور هادی مدعی است که می‌خواهد حاکمیت را برگردانده و احکام کتاب خدا و سنت رسول‌الله را پیاده کند، اما نمی‌تواند در زندان‌ها با زندانیان همانند انسان رفتار کند.

این عالم یمنی در این باره افزود: «جلادها اسرا و زندانیان را به حدی می‌زدند که استخوان‌هایشان می‌شکست و به برخی نیز هتک حرمت می‌کردند تا به کاری که نکرده‌اند، اعتراف کنند.»

علامه «یحیی الدیلمی» که از آگوست ۲۰۱۸ در اسارت به سر می‌بُرد، همچنین گفت که در زندان «العنبر» برای هر ۱۰۵ زندانی، دو سرویس بهداشتی و در یک زندان دیگر برای هر ۸۶ زندانی دو سرویس بهداشتی بود.

این مرجع تقلید شیعیان زیدی در آگوست ۲۰۱۸ زمانی که از سفر حج باز می‌گشت، در جاده مأرب به صنعاء به دست نیروهای وابسته به دولت منصور هادی اسیر شد و روز سه شنبه وی و تعدادی دیگر از اسرای یمنی در ازای آزادی «علی محسن الاحمر» پسر معاون منصور هادی آزاد شدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول