اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بازدیدهای سرزده از دستگاه قضا/ بررسی نحوه ارائه خدمات به مردم

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه دستگاه قضا به دنبال حمایت از تولیدکنندگان داخلی است از انجام بازدیدهای سرزده برای بررسی نحوه ارائه خدمات دستگاه قضا به مردم خبر داد.

بازدیدهای سرزده از دستگاه قضا/ بررسی نحوه ارائه خدمات به مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمدرضا عدالتخواه» ظهر امروز در حاشیه بازدید سرزده از حوزه قضایی شهرستان تویسرکان اظهار کرد: این گونه بازدیدها مورد تأکید ریاست قوه قضائیه است تا وضعیت و نحوه ارائه خدمات دستگاه قضایی به مردم به خوبی بررسی شود و زیر ذره‌بین رود.

وی با بیان اینکه به طور معمول در روزهای متنوع از حوزه‌های قضایی سطح استان بازدید به عمل می‌آید اظهار کرد: حضور فعالانه قضات و کارمندان این حوزه و نیز استفاده آنان و مراجعین از ماسک و در مجموع رعایت پروتکل های بهداشتی در تویسرکان قابل قبول است.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: با بررسی وظایف محوله، مشاهده شد عملکرد دادگستری و دادسرای شهرستان تویسرکان مناسب است و دادستان هم در امور حمایت از حقوق عامه ورود خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: در مجموع عملکرد دستگاه قضایی در سطح این شهرستان یک عملکرد مثبت ارزیابی شد و امیدواریم که اقدامات صورت گرفته به همین شیوه در این حوزه قضایی ادامه داشته باشد و ارتقا یابد.

عدالتخواه در ادامه از طرح های ابداعی دستگاه قضایی همدان به منظور حمایت از تولید و تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و اشتغال یاد کرد و گفت: به تازگی نشستی با همین موضوع با حضور اعضای اتاق بازرگانی، کارگروه صنعت و تعدادی از فعالان اقتصادی برگزار شد تا با همفکری و بهره‌مندی از مسائل قانونی به رفع موانع و حل مشکلات حقوقی پیش پای تولیدکنندگان پرداخته شود.

وی اظهار کرد: به جد به دنبال آن هستیم تا با راه اندازی مجتمع ویژه رسیدگی به دعاوی فعالان اقتصادی از واحدهای تولیدی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی حمایت کنیم.

عدالتخواه به ایجاد دو کمیته مصلحین با مدیریت رؤسای دادگستری‌ها و معتذرین با ریاست دادستان‌ها به عنوان کمیته‌های معین ستاد تألیف قلوب در استان اشاره کرد و افزود: یکی از محورهای سند تحول در قوه قضائیه مسئله اصلاح ذات‌البین و سازش است که این موضوع با سازوکارهای ایجاد شده از جمله راه‌اندازی دو کمیته در دست انجام است.

وی تصریح کرد: بسیاری از جرائم خُرد و اختلافاتی که بین مردم است را می‌توان با رایزنی و فراهم کردن شرایطی برای صلح و سازش، از آنها گذشت که این مسئله به صورت ویژه در دستور کار قضات قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شده و امیدواریم به زودی شاهد تحقق محورهای تحولی که ریاست قوه قضائیه برای خدمت رسانی به مردم تبیین کرده است در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/ 89001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول