اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

باید از تولید داخلی به جهش اقتصادی دست یابیم

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما به دنبال این هستیم که از تولید داخلی به جهش اقتصادی دست یابیم و برای اینکه جهش در زمینه تولید داشته باشیم نیاز به صادرات داریم.

باید از تولید داخلی به جهش اقتصادی دست یابیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عزت‌الله اکبری امروز در مراسم بزرگداشت روز صنعت و  معدن در کرمان اظهار داشت: هر چیزی که بخش خصوصی را تقویت کند و ما را از مشکلات بیرون بیاورد تبدیل به قانون می‌کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: جهت تمام قوانین بازرسی ما به سمت بخش خصوصی است اما ساز و کاری که دولت باید فراهم کند خوب نشده و ساز و کاری که بخش خصوصی باید ارائه کند هم ضعیف است و به آن صورت که باید در صحنه باشند، نیستند.

اکبری با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی یک فرصت و یک نعمت می‌دانیم، عنوان کرد: این بهترین فرصتی است که به کمک بخش خصوصی و مردم به جنگش برویم و مشکلات را حل کنیم، باید در بازار جهانی و منطقه حضور داشته باشیم و بخش خصوصی ما می‌تواند این کار را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه در دنیا الان جنگ مشوق‌ها برای سرمایه‌گذاری است و ما چه مشوق‌های داریم، گفت: ما در مجلس چند موضوع را همزمان در کمیسیون صنایع و معادن بررسی می‌کنیم که یکی از آنها در زمینه تقویت و حمایت از بخش خصوصی و فعالان  اقتصادی است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: ما به دنبال این هستیم که از تولید داخلی به جهش اقتصادی دست یابیم و برای اینکه جهش در زمینه تولید داشته باشیم نیاز به صادرات داریم.

وی ابراز داشت: تولیدی که صادرات محور نباشد پایدار نیست و صادراتی که فن‌آور پایه نباشد پایدار نیست و باید هر دو را داشته باشیم و این مسائل با حرف اتفاق نمی‌افتد، ما در مجلس در حوزه اجرا نیستیم بلکه در حوزه وضع قانون هستیم و هر کمکی از ما خواسته شود دریغ نمی‌کنیم.

اکبری تاکید کرد: دستگاه اجرا، قضا و مجلس باید یکپارچه شویم تا بتوانیم کشور را از این شرایط نجات دهیم.

انتهای پیام/80018/ق/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول