اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

سرمایه‌گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان راه نجات ایران پوپلین

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات ایران پوپلین قابل‌حل است گفت: با صندوق فرهنگیان جلسه برگزار کرده و از آن‌ها خواستیم تا در کارخانه ایران پوپلین سرمایه‌گذاری کنند چراکه آن‌ها منابع خوبی داشته و توان راه‌اندازی ایران پوپلین را دارد.

سرمایه‌گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان راه  نجات ایران پوپلین

جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به وضعیت کارخانه‌های استان ازجمله کارخانه پوشش، اظهار کرد: ماجرای واگذاری کارخانه پوشش توسط بانک صنعت و معدن و شرکت سرمایه‌گذاری  آتیه دماوند به فردی که شایستگی این کار را نداشت، مشکلات مضاعفی را برای این کارخانه فراهم کرد.

وی با بیان اینکه فرد ورودکننده به کارخانه، با تخریب سوله‌ها و فروش آهن‌آلات، مشکلات فراوانی را برای این کارخانه به وجود آورد، گفت: با اعتراض، شکایت و پیگیری این مشکلات، درنهایت با ورود دادستان اقدامات بخش خصوصی در کارخانه پوشش، متوقف شد.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم خلع‌ید کامل فرد منظور در بخش خصوصی خاطرنشان کرد: ستاد فرمان اجرایی امام (ره) با بازدید از کارخانه پوشش اعلام آمادگی کرده تا فاز به فاز کارخانه را راه‌اندازی کند.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در طی جلسه‌ای با مسؤولین شرکت آتیه دماوند اخطار کردم که هیئت‌مدیره شرکت در گیلان باید بومی باشد، گفت: تغییراتی در  حوزه پوشش، خاور و فومنات ایجاد شد اما این تغییرات قانع‌کننده نبوده است.

خلأ وزیر صنعت و معدن در تعیین و تکلیف کارخانجات

کوچکی‌نژاد با اشاره به مشکل نبود وزیر صنعت و معدن برای تعیین تکلیف کارخانجات، تصریح کرد: همکاری کامل شرکت آتیه دماوند و  استانداری گیلان لازم و ملزوم یکدیگر برای راه‌اندازی دوباره کارخانه پوشش است و ازآنجاکه ستاد اجرایی فرمان امام توانایی حمایت آن را دارد، امیدواریم که بتوانیم در این مسیر گام‌های مثبت برداریم.

صندوق فرهنگیان برای ایران پوپلین سرمایه‌گذاری کند

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به وضعیت ایران پوپلین تصریح کرد: معتقدیم که بانک ملی می‌تواند با ورود  به مسئله ایران پوپلین، موانع را برطرف کند از طرفی با صندوق فرهنگیان جلسه برگزار کرده و از آن‌ها خواستیم تا در کارخانه ایران پوپلین سرمایه‌گذاری کنند چراکه آن‌ها منابع خوبی داشته و توان راه‌اندازی ایران پوپلین را دارد.

وی مشکلات  ایران پوپلین را قابل‌حل دانست و افزود: به وزیر اقتصاد فشار آوردیم تا بانک ملی بتواند کارخانه را راه‌اندازی و تقویت کند تا بعد از طریق آن بتوانیم  آن‌ را به صندوق ذخیره فرهنگیان تحویل دهیم.

ایجاد شهرک کشاورزی در گیلان

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرایند  ایجاد شهرک کشاورزی در گیلان بیان کرد:  در شهر رشت  سه  هزار هکتار زمین‌های سپیدرود وجود دارد ازاین‌رو، در تلاش هستیم  تا زمین‌های سپیدرود را از  سازمان خصوصی‌سازی  گرفته و به شهرک کشاورزی تبدیل  تا شهرک گلخانه‌ای در گیلان برپا شود.

کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اشاره به جلسه  وی با وزیر جهاد، مبنی بر ایجاد شهرک کشاورزی  در گیلان تصریح کرد: ایجاد شهرک کشاورزی، کمک شایان توجهی به اشتغال داشته و می‌تواند قطب بزرگ گلخانه‌ای کشور را ایجاد کند در این راستا نامه‌ای به سازمان خصوصی‌سازی و کشاورزی نوشته تا این مشکل را حل کنیم.

تأسیس دفتر خودکفایی برنج

وی از لزوم ایجاد  دفتر خودکفایی برنج در کشور خبر داد و افزود:  طی مکاتبه‌ای که با وزیر کشاورزی داشتیم دفتر خودکفایی برنج مصوب شد چراکه تا پیش‌ازاین گندم چغندر دفتر خودکفایی داشت اما برنج نداشته است.

کوچکی نژاد با اشاره به درخواست خرید تضمینی برنج، گفت: دولت در این بخش تمایلی نشان نداده است، زمین‌های شالی‌کاری گیلان ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار تن برنج تولید می‌کند و این میزان یک‌سوم تولید کشور است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول