اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

ارزیاب یونسکو:فرهنگ مردم اورامانات غنی است/ نیکی مردم نمود خاصی دارد

ارزیاب سازمان جهانی یونسکو با ماموستا قادری امام جمعه شهرستان پاوه دیدار کرد. وی در خصوص وضعیت این منطقه گفت: معماری منطقه بازتاب دهنده فرهنگ منطقه است و خیلی واضح است معماری این جامعه با طبیعت، فرهنگ غنی آنها را نشان می‌دهد.

ارزیاب یونسکو:فرهنگ مردم اورامانات غنی است/ نیکی مردم نمود خاصی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ظهر امروز «حسام مهدی» ارزیاب مصری سازمان جهانی یونسکو که برای بازدید وضعیت منطقه اورامانات وارد کرمانشاه شده بود با ماموستا قادری، امام جمعه شهرستان پاوه دیدار و گفت‌وگو داشت.

ماموستا قادری در دیدار ارزیاب سازمان یونسکو ضمن خیر مقدم به مهمانان در خصوص اورامانات، اظهار داشت: مردم این منطقه سنی مذهب و شافعی هستند؛ اورامان محل دین، علم، عرفان و ادب و اخلاق است.

وی افزود: از نظر تقسیمات هم به سه قسمت اورامان کردستان، اورامان کرمانشاه و عراق تقسیم می‌شود و از تلاش‌های صورت گرفته توسط مسئولین هر دو استان کرمانشاه و کردستان تقدیر و تشکر می‌کنیم و امیدواریم که ثبت جهانی این منطقه پس از سه سال به نتیجه برسد.

ماموستا قادری ادامه داد: انتظار ما از جنابعالی این است که سفر شما باید برای منطقه ثمر بخش باشد.

 «حسام مهدی» ارزیاب سازمان یونسکو هم ضمن تشکر از ماموستا قادری، اظهار داشت: مصر، شافعی مذهب هستند و من نیز مرمت‌گر هستم و یکی از همکاران بنده هم در حال ساخت مقبره امام شافعی مشغول است.

وی افزود: اینجا جایی است که ارزش‌های آن خیلی غنی است و مردم هم مشارکت و حضور دارند.

حسام مهدی ادامه داد: ارتباط مردم اینجا با طبیعت همانند گذشته ادامه دارد و این اقدام و برخورد آنها با طبیعت، با ارزش و تداوم راه گذشته است.

ارزیاب یونسکو ادامه داد: صداقت اسلامی من از یک طرف، اما در کار حرفه‌ی خود وظیفه خود را به صورت صادقانه انجام می‌دهم، اما بعد از این هم برای خوشبختی مردم دعا می‌کنم.

وی در پایان گفت: هرچی چیزی که اینجا پیدا کردم، نیکی مردم نمود خاصی دارد.

وی افزود: معماری منطقه بازتاب دهنده فرهنگ منطقه است و خیلی واضح است معماری این جامعه با طبیعت، فرهنگ غنی آنها را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول