اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بهره‌برداری از ۲۷۰ پروژه محرومیت‌زدایی در استان مرکزی

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در هفته دفاع مقدس امسال ۲۷۰ پروژه محرومیت‌زدایی در استان به بهره‌برداری می‌رسد که اعتبار آنها بیش از ۳۰ میلیارد تومان است.

بهره‌برداری از ۲۷۰ پروژه محرومیت‌زدایی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار محسن کریمی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی در روستاهای زرندیه اظهار کرد: امروز کار در روستا و نقاط محروم یک توفیق بزرگ و فرصت ارزشمند برای خدمت‌رسانی به مردم است که باید از این فرصت ارزشمند به‌خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: امروز به برکت تفکر انقلاب اسلامی و تشکیل گروه‌های جهادی متشکل از جوانان بسیجی، متخصص، خلاق و مبتکر توجه ویژه‌ای به روستاها و نقاط محروم شده است و گروه‌های جهادی پیشگام در خدمت‌رسانی به مردم روستاها هستند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: ارتباط بسیار خوب جهادگران با اهالی روستا سبب عمق‌بخشی به فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی شده چراکه قبل از هرگونه اقدام مشکلات و نقاط ضعف روستا بررسی می‌شوند و مهمترین اقداماتی که مؤثر باشند عملیاتی خواهند شد.

 

کریمی بیان کرد: خوشبختانه در طول این سال‌ها شاهد این هستیم تمام اقداماتی که توسط بسیجیان و جهادگران انجام می‌شود ارتباط مؤثر با معیشت مردم و راه افتادن چرخه تولید و خصوصاً بحث کشاورزی دارد.

وی اضافه کرد: امروز فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی نقطه مرکزی مقابله با اقدامات و توطئه‌های دشمنان هستند چراکه در طول این سال‌ها تمرکز دشمنان بر روی اقتصاد با هدف عقب نگه‌داشتن و وابستگی بیشتر انجام می‌شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس علاوه بر اینکه برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای اقدامات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس با محوریت جلوگیری از تحریف و انتقال مفاهیم ایثار و شهادت به جوانان انجام شده همچنین اقدامات محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی هم به طور ویژه در نظر گرفتیم.

کریمی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین روحیاتی که شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس داشتند محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم بوده که از هیچ تلاشی در این راستا کوتاهی نمی‌کردند.

وی گفت: امروز اگر می‌خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم باید به همه شاخصه‌هایی که شهدا داشتند توجه کنیم چراکه شهدا شاخصه‌های زیادی از جمله توکل بر خدا، اعتقاد به نصرت الهی، خلوص نیت، تقوا در عمل و گفتار و  خدمت به مردم را داشتند و امروز باید به همه این مؤلفه‌ها توجه کنیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس امسال ۲۷۰ پروژه محرومیت‌زدایی در استان به بهره‌برداری می‌رسد که اعتبار آنها بیش از ۳۰ میلیارد تومان است و این‌ها هدیه شهدا و مقام معظم رهبری به مردم شریف استان هستند.

فرمانده سپاه ناحیه زرندیه نیز در آیین گفت: امروز به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در چهارمین روز از هفته با برکت دفاع مقدس شاهد بهره‌برداری از ۱۲ پروژه محرومیت‌زدایی در بخش‌های روستایی زرندیه بودیم که شامل ۶ خانه محروم، ۱ یادمان شهدای گمنام، ۳ پروژه آب‌رسانی کشاورزی و ۲ پروژه آب‌رسانی شرب هستند.

حسین روح‌افزا اظهار کرد: یکی از پروژه‌های شاخص امروز بهره‌برداری از کانال بتنی انتقال آب کشاورزی روستای امیرآباد شهرستان زرندیه است که خوشبختانه خیرات و برکات زیادی برای اهالی آن منطقه داشته است.

وی افزود:‌ در سال ۹۹ بیش از ۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در بخش روستایی در دستور کار سپاه ناحیه زرندیه است که با همت بسیجیان و مشارکت مردم روستا و خیرین در حال انجام هستند.

فرمانده سپاه ناحیه زرندیه ادامه داد: بسیج سازندگی ناحیه مقاومت زرندیه با تکیه بر صندوق‌های اشتغال‌زایی و مردم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد گام‌های مؤثری برداشته که این صندوق‌ها با حضور اهالی مردم روستا و محله‌ها به دنبال حل مشکلات اشتغال مناطق تحت پوشش خود می‌باشند.

 

 روح‌افزا بیان کرد: بیش از ۶۰ گروه جهادی در بسیج سازندگی شهرستان زرندیه به استعداد ۶۲۰ نفر سازمان‌دهی شده‌اند که در بخش‌ها و عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی به مردم خدمت ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در بخش دامداری روستاها در حال انجام است طرح همگام با دامداران است که در ابتدای کار با احصاء مشکلات و رصد آنها در جهت تقویت فعالیت دامداری گام‌های مؤثر برمی‌داریم که تاکنون بیش از ۵ روستا در این راستا در دستور کار قرار گرفته‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه زرندیه تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید و لبیک به دغدغه مهم مقام معظم رهبری قرارگاه تخصصی جهش تولید در سپاه شهرستان زرندیه راه‌اندازی شده و جلسات تخصصی برای ایجاد اشتغال و راه انداختن چرخه تولید در شهرستان نیز برگزار شده که مهمترین آن احداث کانال آب‌رسانی است که بیش از ۱۵ کیلومتر تاکنون انجام شده و با اقدامات مؤثر راندمان آب را به ۶۰ درصد افزایش داده‌ایم.

روح‌افزا گفت: قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه شهرستان زرندیه در سال جاری با تکیه بر بسیجیان و جهادگران جوان اقدامات مهم و تأثیرگذاری انجام داده که خوشبختانه خیرات و برکات زیادی برای مردم به همراه داشته است.

وی بیان داشت: اجرای خط لوله توسعه، اصلاح انتقال آب آشامیدنی در روستای علیشار، لایروبی و ریزش برداری قنات عین‌آباد بخش خرقان، اجرای زیرسازی و حفاری محل احداث استخر ذخیره آب کشاورزی برای مزارع کشاورزی در روستای حصار از بخش خرقان، پروژه توسعه و اصلاح خط لوله انتقال آب شرب روستای صدرآباد، اجرای خط لوله انتقال آب شرب روستای چناقچی سفلی از سرچشمه تا روستا، اجرای ۱۲۰۰ متر از کانال بتنی انتقال آب کشاورزی امیرآباد سولی دره، افتتاح کارگاه تولید

 فرمانده سپاه ناحیه زرندیه خاطرنشان کرد: ماسک با ظرفیت تولید روزانه ۱۵۰۰ قطعه ماسک در کارگاه تولیدی شهدای مدافعان سلامت، اهداء ۸ سری جهیزیه اهداء شده از سوی مقام معظم رهبری، اجرای زیرسازی و حفاری مسیر اجرای کانال بتنی انتقال آب کشاورزی در مزرعه بست باغی روستای علیشار، احداث ۴ واحد مسکونی در روستای گرکباغی، احداث کانال بتنی انتقال آب کشاورزی در مزرعه ازناب رازقان، افتتاح پروژه خط لوله انتقال آب کشاورزی در مزرعه چنار روستای ازبیزان، اتمام احداث واحدهای مسکونی در روستای چلسبان از جمله اقدامات مهم در سال جاری قرارگاه محرومیت‌زدایی هستند.

روح‌افزا اظهار داشت: در خصوص اقدامات مقابله با کرونا اقدامات بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف انجام شده که مهمترین آن تهیه و توزیع بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۰۰ هزار تومان، تولید و توزیع بیش از ۱۰۰ هزار ماسک، راه‌اندازی ۱ کارگاه تولید ماسک و دستکش بهداشتی است.

وی افزود: در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس با توجه به اهمیت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیش از ۵۰ عنوان برنامه در نظر گرفته شده که مهمترین آن برگزاری برنامه گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس است که در طول این هفته انجام خواهند شد.

به گفته وی همایش تجلیل از رزمندگان، همایش مشق رزم مجدد، رژه موتوری، برگزاری یادواره‌های شهدا، نمایشگاه عکس، مسابقات ورزشی، نشست‌های روشنگری و بصیرتی، خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس، تجلیل از جهادگران سلامت، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم و افتتاح پروژه‌های سازندگی در مناطق محروم و... از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان زرندیه است.

فرمانده سپاه ناحیه زرندیه ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان دلیجان ۴۳۳ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده و در بین شهرستان‌های استان مرکزی با توجه به جمعیت آن برتر است لذا کلیه پروژه‌ها و برنامه‌ها در طول سال با محوریت شهدا نیز اجرایی خواهند شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول