اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

امید به گره‌گشایی «قوه قضائیه و ستاد رفع موانع تولید» از 2 واحد تولیدی مهم در کرمان

به منظور رفع موانع تولید، رئیس کمیته حمایت قضائی از تولید و سرمایه‌گذاری قوه قضائیه، رئیس خانه صنعت و معدن ایران، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و روسای کمیسیون‌های اقتصادی و صنایع مجلس از کارخانه روغن گلناز و گروه صنعتی لاوان در کرمان که با مشکلات زیادی مواجه هستند، بازدید به عمل آوردند.

امید به گره‌گشایی «قوه قضائیه و ستاد رفع موانع تولید» از 2 واحد تولیدی مهم در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، به منظور رفع موانع تولید رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، رئیس کمیته حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری قوه قضائیه، روسای کمیسیون‌های اقتصادی و صنایع مجلس، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت کشور، رئیس دادگستری استان کرمان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان از کارخانه روغن گلناز و گروه صنعتی لاوان در کرمان بازدید به عمل آوردند.

عمده مشکلات کارخانه روغن گلناز بحث مالیات و تامین مواد اولیه بود که مسئولان برای رفع آنها قول مساعد دادند، همچنین گروه صنعتی لاوان در بحث تامین اجتماعی، سیستم بانکی و زمان بر بودن پروسه‌های رسیدگی با مشکلاتی مواجه بود که مقرر شد برای رفع آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

 

متولیان از نزدیک در جریان مشکلات واحدهای تولیدی قرار گیرند/آثار منفی تصمیم‌های کاغذی

سعید عمرانی رئیس کمیته حمایت قضائی از تولید و سرمایه‌گذاری قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاشیه بازدید از کارخانه روغن نباتی گلناز و گروه صنعتی لاوان در کرمان اظهار داشت: این مجموعه‌ها دارای مشکلاتی هستند که برخی از آنها در استان و برخی دیگر در مرکز قابل حل است.

وی در بحث مشکل گروه صنعتی لاوان بیان داشت: این مجموعه تولیدکننده تابلوهای برق پیشرفته است که دستگاه‌های آن با ارز کشور وارد شده است، اما به دلیل برخی مشکلات فنی ۳۰۰ نفر نیروی انسانی آن به ۴۰ نفر تقلیل پیدا کرده است.

عمرانی تصریح کرد: کار این گروه صنعتی به نحوی گره خورده است که نه می‌توانند به تعهدات خود در بحث صادرات که تا سقف ۴۰ میلیون دلار بوده است، عمل کنند و نه مشتری خارجی جذب کنند.

رئیس کمیته حمایت قضائی از تولید و سرمایه‌گذاری قوه قضائیه اظهار داشت: این در حالی است که دستگاه‌های دولتی از مناقصات خارجی برای خرید تابلوها استفاده می‌کنند که در آنها شرکت‌های خارجی این تابلوها را به قیمت‌های چند هزار یورویی می‌فروشند که باید حتما این امر مورد بررسی قرار گیرد و جلوی آن گرفته شود.

وی افزود: امیدواریم، متولیان امر از جمله صنعت و معدن و بانک‌ها از نزدیک در جریان مشکلات واحدهای تولیدی قرار بگیرند تا بدانند، تصمیم‌های کاغذی آنها تا چه اندازه آثار منفی در پی دارد.

معاون قضایی دادستان کل کشور عنوان کرد: قوه قضائیه با شعار اینکه《اجازه نمی‌دهیم، هیچ کارخانه‌ای تعطیل و هیچ کارگری بیکار شود»، به شدت مشکلات واحدهای تولیدی را پیگیری می‌کنند و امیدواریم، بتوانیم، تاثیرگذار بوده و به معنای واقعی از جهش تولید حمایت و دفاع کنیم.

وی در بحث مشکلات کارخانه گلناز ابراز داشت: این مجموعه به دلیل بدهی‌هایی که داشته، مدتی متوقف شده بود و در برهه جدید با آمدن سرمایه‌گذار بخشی از مشکلات مالی آنها رفع شد.

عمرانی خاطرنشان کرد: امروز نیز چند مشکل دیگر از جمله کارت بازرگانی معلق که به تصمیم‌های نادرست مسئولان برمی‌گردد، مورد بررسی قرار گرفت تا این مجموعه که قابلیت استفاده از حدود ۸۰۰ نیروی انسانی را در سه شیفت کاری دارد به حدود ۶۰ نفر تقلیل یافته است.

وی اذعان داشت: همچنین میزان سهمیه پتروشیمی این کارخانه به دلیل تعطیلی کاهش یافته است که تلاش می‌شود به جایگاه سابق خود برگردد، مقرر شد، مشکلاتی که در استان قابل حل است، پیگیری شود و آنهایی که نیاز به طرح در مرکز دارد از همان طریق انجام شود.

 

مشکلات مجموعه عظیم دانش‌بنیان لاوان توسط یک دستگاه پول‌ستان

زالی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صمت نیز در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بهترین حمایت از این مجموعه‌ها این است که دستگاه‌های دولتی و شبکه‌های بانکی را به اجرای مصوبات ستاد ملزم کنیم.

وی بیان داشت: مجموعه عظیم دانش‌بنیان لاوان به راحتی می‌توانست به کشورهایی مانند عراق و سوریه صادرات داشته باشد، اما توسط یک دستگاه پول‌ستان از سه سال گذشته تاکنون با مشکل مواجه شده است.

زالی تصریح کرد: من نمی‌دانم، چه منافعی به آن دستگاه پول‌ستان می‌رسد تا شرکتی را که تعداد ظرفیت نیروی انسانی آن به ۳۰۰ نفر می‌رسد به حدود ۴۰ نفر و ظرفیت تولید را به  پنج درصد تقلیل دهد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم، طی یکی دو ماه آینده یک خبر خوش برای هر دو شرکت داشته باشیم، افزود: کارخانه روغن نباتی نیز دارای مشکلات مواد اولیه و مالیاتی است که مقرر شد با همکاری مسئولان دادگستری مشکل مالیات و مواد اولیه نیز توسط ما رفع شود.

عمرانی عنوان کرد: همچنین به کمک سازمان تامین اجتماعی تلاش می‌کنیم تا مشکلات سه ساله این مجموعه برطرف شود، زیرا این تعطیلی تنها به ضرر واردکنندگان محصولات مشابه است.

افزایش ظرفیت کارخانه به ۷۰ درصد از طریق کارگروه رفع موانع تولید

حسینی‌نژاد رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان نیز از جمله مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز را تامین خوراک و مواد اولیه دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه این کارخانه سال‌ها با یک ظرفیت پایین کار کرده و طبق دستورالعمل‌ها باید این مواد طبق میانگین حدود دو تا سه سال گذشته به مجموعه‌ها اختصاص داده شود، اکنون با چالش مواجه شده است.

وی بیان داشت: یک کارگروه در حوزه معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد که می‌تواند با هماهنگی با بورس این ظرفیت را افزایش دهد.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: به همین منظور از دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دعوت به عمل آوردیم تا از طریق این کارگروه ظرفیت کارخانه را به ۷۰ درصد افزایش دهیم.

وی افزود: همچنین بحث تامین اجتماعی، سیستم بانکی و زمان بر بودن پروسه رسیدگی از جمله مشکلات گروه صنعتی لاوان است که مقرر شده با همکاری مسئولان استانی و ملی برطرف شود.

انتهای پیام/80001/ق/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول