اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

برنامه ویژه برای مدرن‌سازی ساحل جزیره کیش

مدیرعامل شرکت کیش دوحه گیت از شروع ساخت پروژه‌ای در آینده نزدیک خبر داد که با اجرایی شدن آن شاهد مدرن شدن جاده ساحلی جزیره کیش خواهیم بود.

برنامه ویژه برای مدرن‌سازی ساحل جزیره کیش

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بابک حق‌شناس اظهار کرد: شرکت دروازه دوحه کیش ثبت جزیره کیش بوده و ۳۵درصد سرمایه‌گذاری آن توسط شرکت قطری انجام شده است و این شرکت به صورت سهامی خاص مدیریت می‌شود و چندین پروژه مهم را پیگیری کرده تا اتفاق بزرگی را در کیش رقم بزند.

وی افزود: با راهنمایی و حمایت دکتر مظفری به اتفاق بزرگی نزدیک شدیم و پروژه‌ای را تعریف کردیم که از آن به عنوان جاده ساحلی کیش یاد خواهد شد.  در اکثر کشورهای دنیا چنین مرکزی وجود داشته و ما آن را می‌توانیم با فضاهای تفریحی، گردشگری و سیاحتی اجرایی کنیم.

این فعال حوزه گردشگری درباره جزییات این پروژه عنوان کرد: در این پروژه بزرگ بسیاری از کاربری‌های خدماتی، رفاهی، نمایشگاهی و تجاری در ساحل دیده خواهد شد تا از فضای بهینه منطقه گرمسیر و طبیعت آن در جزیره نهایت استفاده صورت گرفته و این اتفاق در پایان منتج به جذب گردشگر بیشتر به جزیره خواهد شد.

وی با بیان اینکه با این اتفاق می‌توان کیش را به عنوان یک قطب بزرگ برای جذب گردشگر معرفی کرد، خاطرنشان کرد: بررسی‌های ابتدایی این پروژه توسط مشاور داخلی و خارجی انجام شد و کار در گذشته در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به دکتر بانک، دکتر مظفری و دکتر آخوندی معرفی شد ولی متاسفانه به خاطر تحریم‌های شدید پروسه کمی به تاخیر افتاد.

حق‌شناس با بیان اینکه بلافاصله اعضای هیئت مدیره دروازه دوحه کیش شرکتی به نام کیش اند دوحه گیت اینونسمنت را افتتاح کردند، بیان کرد: بعد از این اتفاق جزئیات را بررسی کرده، مطالعات محیط زیستی و جمعیتی آماری و آمارهای توریستی جزیره کیش تهیه شد و با فشار طرف داخلی، مشاوران خارجی نیز عملا وارد کار شدند.

مدیرعامل شرکت کیش دوحه گیت اضافه کرد: شرکت آرت کیش نیز به عنوان یک شرکت با تجربه که از جزیره شناخت بسیاری دارد نیز وارد همکاری شد و بر این شدیم که پروژه به صورت ارزی و ریالی کلید بخورد و در نهایت بعد از مذاکره با چندین هلدینگ و شرکت سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی موفق شدیم توافقنامه همکاری را با شرکت گنجینه آتیه که وابسته به صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران است، منعقد کنیم.

وی با تاکید بر این مهم که برای شروع کار به حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور نیاز داریم، افزود: این پروژه ۳۷۰ شغل مستقیم و ۲۲۰ شغل غیرمستقیم را ایجاد خواهد کرد و فضاهای مدرن در حوزه گردشگری را برای کیش به ارمغان می‌آورد.

 حق‌شناس اضافه کرد: سینما، نمایشگاه، موزه فصلی، سالن همایش، سایت پرواز بالن، انواع فودکورت‌ها، کافی‌شاپ‌ها و مجتمع اقامتی هتل پنج ستاره و خانه‌های شناور روی آب که کار جدیدی است در این مجموعه به بهره‌برداری می‌رسند.

وی گفت: طرح اولیه به سازمان منطقه آزاد کیش ارائه شد تا شرایط کار مهیا شود و این نوید را می‌دهم با حمایت‌های دکتر مظفری و دکتر آخوندی ظرف ۲ تا چهار ماه آینده این پروژه کلنگ بخورد و در نهایت در پنج فاز اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت کیش دوحه گیت خاطرنشان کرد: فاز پنجم این پروژه هتل و مجموعه خانه‌های شناور آبی و اسکله مارینا را شامل خواهد شد که این فاز با حضور طرف قطری ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: در فاز یک به صورت «بای‌بک» با سازمان منطقه آزاد کیش کار را پیش خواهیم برد و در فاز 2، 3 و چهار نیز به صورت یوزانس یا ریفاینانس کار می‌کنیم.

حق‌شناس با اعلام این خبر که تا پایان فاز یک حتی یک متر طرح به فروش نمی‌رسد، گفت: تصمیم گرفتیم کار بومی‌سازی شود و با فرهنگ داخلی سازگار شده و بعد از آن مراسم افتتاحیه را برگزار خواهیم کرد و فکر می‌کنیم پروژه کلیاتش ظرف سه سال به پایان برسد.

وی افزود: مزیت بزرگ این پروژه این است که بعد از اتمام فاز یک آن، به صورت کامل قابل بهره‌برداری خواهد بود و گردشگر بیشتری را به جزیره کیش خواهد آورد.

این فعال حوزه گردشگری با اشاره به اینکه با برندهای مختلف اسلامی مذاکرات اولیه صورت گرفته است افزود: بعد از پایان فاز اول، جزیره کیش از یک پروژه در خور شان استفاده خواهد کرد.

وی افزود: پروژه‌های عمرانی زیادی در کیش در حال انجام است، وقتی به سمت کشتی یونانی یا دماغه جزیره پیش می‌رویم حجم سرمایه‌گذاری تغییر کرده است. کشورهای دیگر در بخش سرمایه‌گذاری جلوتر از ما هستند و باید نیازهای بخش‌های مختلف کیش شناسایی بشود و با ایجاد و احداث امکانات، موقعیت‌های رفاهی و سرگرمی‌های متنوع، گردشگر بیشتری را به کیش بیاوریم تا در نهایت از خروج سرمایه به کشورهای دیگر جلوگیری کنیم.

 حق‌شناس افزود: علیرغم تحریم‌های شدید، تمام پروژه‌های کیش با مدیریت صحیح در حال فعالیت هستند و جزیره در آینده حرف‌های بسیاری را برای گفتن خواهد داشت و می‌توانیم در بخش‌های مختلف رونق کیش را شاهد باشیم.

وی در پایان ضمن تقدیر ویژه از دکتر سلیمانی قائم مقام سفیر ایران در قطر و دکتر سبحانی سفیر سابق کشورمان در این کشور بیان کرد: شریک قطری ما ۱۰ روز گذشته توسط سفارت ایران در کشور یادشده مجدداً تایید شد که این موضوع برای ما بسیار مهم بود.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول