اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

چراغ سبز نتانیاهو برای ساخت شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از موافقت نخست‌وزیر این رژیم با ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین جدید در اراضی اشغالی فلسطین خبر دادند.

چراغ سبز نتانیاهو برای ساخت شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ساخت واحد‌های مسکونی صهیونیست‌نشین در کرانه باختری موافقت کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنج‌شنبه گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم برای ساخت بیش از پنج هزار واحد مسکونی صهیونیست‌نشین در کرانه باختری چراغ سبز نشان داده است.

براساس قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان هرگونه شهرک‌سازی در داخل مرزهای ۱۹۶۷ کرانه باختری غیرقانونی است.

رژیم صهیونیستی طی ماه‌های گذشته از تصمیم خود مبنی بر اجرای طرح اشغالی الحاق ۳۰ درصد از کرانه باختری که در غور اردن (دره اردن) قرار دارد، خبر داد که اعتراض سازمان‌های بین‌المللی و گروه‌های فلسطینی را در پی داشت.

اعلام این خبر در حالی است که امارات عربی متحده بعد از اعلام توافق سارش و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، مدعی شد که توقف این طرح اشغالی، جزوی از توافق بوده و تل آویو تعهد داده است که اجرای این طرح را متوقف کند؛ ادعایی که خیلی زود از سوی مقامات صهیونیست‌ و در رأس آن‌ها نتانیاهو، تکذیب شد.

این در حالی است که ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری فلسطین از سوی جامعه جهانی نقض قوانین و منشور سازمان ملل متحد معرفی شده و شورای امنیت سازمان ملل متحد بارها طی قطعنامه‌های مختلفی از رژیم صهیونیستی خواسته ساخت این شهرک‌ها را متوقف کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول