اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

تلاش توئیتر برای اطلاع رسانی دقیق تر در مورد جاسوسی های سایبری دولت آمریکا

تلاش چندین ساله توئیتر برای اطلاع رسانی دقیق در مورد جاسوسی های سایبری دولت آمریکا از این شبکه اجتماعی کماکان ادامه دارد.

تلاش توئیتر برای اطلاع رسانی دقیق تر در مورد جاسوسی های سایبری دولت آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، توئیتر در سال ۲۰۱۴ دولت آمریکا را مورد پیگرد قضایی قرار داد، زیرا کاخ سفید مخالف انتشار دقیق تعداد نامه های دریافتی دولت و دستگاه قضایی این کشور برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران توئیتر بود.

در نهایت دو طرف نتوانستند در مورد نحوه اطلاع رسانی در مورد درخواست های دسترسی دولت آمریکا به اطلاعات خصوصی کاربران توئیتر به توافق برسند و وزارت دادگستری آمریکا و اف بی آی درخواست های توئیتر را رد کردند.

در آوریل گذشته یک قاضی رسیدگی کننده به این پرونده درخواست توئیتر برای رسیدگی مجدد به موضوع را رد کرد و حالا توئیتر در مورد این تصمیم تقاضای فرجام خواهی کرده است.

یکی از اعضای گروه حقوقی توئیتر با اشاره به این موضوع در حساب کاربری خود گفته است: وقتی دولت درخواست کنترل و نظارت بر کاربران توئیتر را صادر می کند، ما معتقدیم که مردم حق دارند از این موضوع اطلاع پیدا کنند. شفافیت و حفاظت از آزادی های مدنی بسیار مهم است و لذا ما تقاضای فرجام خواهی کرده ایم.

قاضی رسیدگی کننده به این پرونده مدعی شده به علت دغدغه های مربوط به امنیت ملی با درخواست توئیتر مخالفت کرده است. در عین حال توئیتر معتقد است انتشار جزئیات بیشتر به کاربران کمک می کند فعالیت های دولت آمریکا را درک کنند و بتوانند از آزادی بین خود حفاظت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول