اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

انتقاد از وضعیت مسیر ارتباطی قلعه رئیسی- امامزاده سید محمود(ع)

رئیس هیات امناء جدید امامزاده سید محمود(ع) از وضعیت مسیر ارتباطی انتقاد کرد.

انتقاد از وضعیت مسیر ارتباطی قلعه رئیسی- امامزاده سید محمود(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، در سومین روز از مهر ماه سال ۹۹ همایش بزرگداشت عالم واقف مرحوم حضرت آیت‌الله میر احمد تقوی(ره) در بقعه متبرکه امامزاده سید محمید(ع) با حضور مسئولین مختلف استانی و شهرستانی و دوستداران این عالم واقف برگزار شد.

همزمان با برگزاری این همایش حجت‌الاسلام سید مرتضی تقوی به عنوان رئیس هیات امنا بقعه متبرکه امام زاده سید محمید(ع) معارفه شد.

حجت‌الاسلام سید مرتضی تقوی فرزند سید آمیراحمد تقوی و رئیس هیات امناء امامزاده سید محمود(ع) در این مراسم یادآور شد: کسانی شعائر دینی را حفظ می‌کنند که قلب بزرگ دارند و اهداف تولیت و موسسه این امامزاده از گذشته گردشگری نبوده بلکه به جای آوری شعائر دینی بوده و یکی از بارزترین نمادهای مذهبی در جامعه اماکن مذهبی هستند.

رئیس هیات امناء امامزاده سید محمود(ع) بیان کرد: این بقعه با هدف بر پا داشتن شعائر دینی بوده و یک بنای باشکوه برپا شده و شاید کسی توجه نکند چه زحمات‌ها و تلاش ها در این منطقه صورت گرفت منطقه‌ای که در آن زمان نه جاده مناسب داشت و نه امکانات اولیه اما با همه این کمبودها انگیزه دینی سبب شد تا آیت‌الله میراحمد تقوی تلاش کند.

وی تصریح کرد: اگر به وضعیت فعلی امامزاده نگاه کنیم مشاهده می کنیم که چه عملیات خاک برداری شده و چه مصالحی به کار گرفته و حمل شد تا این بنا ساخته شود اما جزء انگیزه خدایی و الهی چیزی برای آن مرحوم نبود.

تقوی خاطرنشان کرد: توسعه این بنا و بقعه با همت و محوریت یک فرد بود و یک فرد توانست این همه شرایط را مهیا و آماده کند اما از امروز به بعد می‌طلبد با یک تفکر جمعی مدیریت شود و باید بدانید ساختمان و بنایی که تا امروز پیشرفت داشته به اتمام نرسیده هنوز کارهایی دارد که همه و به صورت جمعی باید همکاری و تلاش کنند.

رئیس هیات امناء امامزاده سید محمود(ع) با انتقاد از رسانه‌هایی که امامزاده را به عنوان یک مکان گردشگری معرفی می‌کنند تاکید کرد: به جای استفاده از لفظ مکان گردشگری باید این مکان را به عنوان یک مکان فرهنگی و مذهبی معرفی کنیم تا این مکان آثار معنوی خود را داشته باشد.

وی با انتقاد از مسیر ارتباطی قلعه رئیسی تا امامزاده یادآور شد: چند سالی است که جاده ارتباطی تعریض و آماده آسفالت شد اما متاسفانه نیمه کاره رها شده و همین سبب شد زیرسازی گذشته هم از بین برود درخواستی که داریم این است خدمات رسانی به چنین مکانی را در دستور کار قرار دهند و به صورت جهادی این مسیر را اصلاح و تکمیل کنند.

حجت‌الاسلام تقوی عنوان کرد: تاکنون این بنا توسط یک فرد مدیریت می شد اما ما تصمیم گرفتیم از امروز به بعد مکان به صورت جمعی مدیریت شود و توسط هیات امناء و اداره اوقاف مدیریت شود و انتخاب هیات امناء هم به صورت دست چین انتخاب شدند و از سادات بزرگوار همین امامزاده هستند و با تلاش همه بزرگواران و با همکاری همه مسؤولان و همه بزرگان بتوانیم به نحو احسن مدیریت کرده و همچنان برای زائران مکانی آرام و پر از آسایش جهت زیارت باشد.

انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول