اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از تامین ۷۲ جهیزیه تا آزادی ۷۲ زندانی/ تبرک بسته کمک مومنانه به نام شهدا و توزیع در اربعین

تنها بانوی موکب‌دار مازندران گفت: به نیت ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید و همچنین ۴۲ شهید مدافع حرم بسته‌های غذایی به نام یک شهید در روز اربعین بین نیازمندان توزیع می‌شود.

از تامین ۷۲ جهیزیه تا آزادی ۷۲ زندانی/ تبرک بسته کمک مومنانه به نام شهدا و توزیع در اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، با شیوع ویروس کرونا شاهد مشکلات و تلخی‌هایی بودیم اما موضوعی که توانست مرهمی روی دردها و رنج‌ها باشد کمک‌های مومنانه بود که مرهمی بر زخم‌های دل‌های نیازمندان و کسب و کار تعطیل شده و افراد مبتلا بود.

از همان ماه ابتدایی که پای کرونا به میان جامعه باز شد با کمبود ماسک مواجه شدیم طول نکشید که باحضور گروه‌های مردمی و جهادی این مشکل برطرف شد و اکنون با گذشت بیش از ۷ ماه از شیوع ویروس خبری از کمبود ماسک نیست.

هر جا که پای مهربانی و همدلی باز شد دیگر خبری از مشکل نبود در ماه ابتدایی باتوجه به مشکلات معیشتی نیازمندان و در کنار آن کسب و کارهای تعطیل شده و با توصیه رهبری همه نگاه‌ها به سمت کمک‌های مومنانه سوق یافت و در این راستا همه گروه‌های جهادی و مردمی به این سنت سوق یافتند حتی هیأت‌های عزاداری که تصور همه بر این بوده که ماهیت‌شان تنها عزاداری است در بحث کمک‌های مومنانه پیش‌قدم شدند و این روزها هم شنیدن تکاپوی موکب‌های عزاداری خالی از لطف نیست.

معصومه شعبانی تنها بانوی موکب‌دار مازندران و مسؤول آبشار عاطفه‌های غرب مازندران و منطقه چهار کشور در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، می‌گوید: در ماه رمضان بیش از ۲هزار بسته حمایتی به همراه افطار و سحر طی ۲۵ شب ماه رمضان بین نیازمندان، بیماران صعب‌العلاج، کرونا توزیع کردیم.

وی ادامه داد: ۲۴۵ یتیم در شهرستان بابل را زیرپوشش داریم که همه حامی دارند و ماهانه خدمات دریافت می‌کنند همچنین آرزوی ۵۰ یتیم را با خریداری تب‌لت، دوچرخه و سایر برآورده کردیم.
این بانوی موکب‌دار اضافه می‌کند: در بحث تولید ماسک، کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی کردیم و ماسک را بین نیازمندان توزیع کردیم. دهه اول محرم نیز با رعایت پروتکل بهداشتی و با برگزاری مراسم اطعام‌دهی ۵۰۰ بسته معیشتی را بین نیازمندان توزیع کردیم.

وی تصریح می‌کند: با توجه به اینکه برای اربعین موکب نداریم به تعداد ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید مازندران و ۴۲ شهید مدافع حرم در حال تهیه بسته‌های حمایتی هستیم که با برگزاری مراسمات بین‌الحرمین با متبرک کردن هر بسته به نام یک شهید این نذورات مردم برسد.


وی می گوید: همچنین به نیت هفتاد و تن از یاران امام حسین(ع) تهیه جهیزیه برای ۷۲ عروس و آزادی هفتاد و دو زندانی غیرعمد را در دستور کار داریم.

این بانوی موکب‌دار خاطرنشان کرد: هفتمین سال از راه‌اندازی این موکب می‌گذرد و طی این مدت معجزه‌هایی از انجام امور خیر را در زندگیم به عینه لمس کردم.


انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول