اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

حضرتقلی زاده: عدم پیشرفت کشتی در خراسان شمالی نسبت به گذشته/ تک‌ستاره‌ها حمایت نمی‌شوند

کشتی‌گیر شیروانی تیم ستارگان ساری نسبت بر لزوم حمایت از تک ستاره‌های کشتی در خراسان شمالی تأکید کرد و گفت: کشتی در خراسان شمالی پیشرفتی نسبت به گذشته نداشته است.

حضرتقلی زاده: عدم پیشرفت کشتی در خراسان شمالی نسبت به گذشته/ تک‌ستاره‌ها حمایت نمی‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد ورزش کشتی به‌عنوان ورزش نخست کشور، در خراسان شمالی نیز شاهد ستاره‌هایی بوده که توانستند در میان استان‌های کشتی خیر کشور، نام خود و استان را به همگان معرفی کنند. یکی ازجمله ستارگان و پدیده‌های این روز کشتی کشور از خراسان شمالی، داریوش حضرتقلی زاده است که در دوره گذشته لیگ برتر کشور با نتایجی که در برابر بزرگان کشتی جهان کسب کرد، به‌عنوان پدیده لیگ برتر انتخاب و معرفی شد.

داریوش حضرتقلی زاده در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد و در آستانه آغاز لیگ برتر کشتی با اشاره به آخرین سوابق ورزشی خود اظهار کرد: در لیگ دسته یک کشتی کشور در سال ۹۷ برای تیم دلاوران بابلسر کشتی گرفتم و در سال ۹۸ نیز به علت خدمت سربازی با تیم پاس تهران وارد لیگ برتر شدم.

وی افزود: در این دوره از رقابت‌ها با آمادگی تقریباً ۵۰ درصدی کشتی‌ها خوبی گرفتم تا جایی که در هفته سوم لیگ، احمد نبی گوار زاتیلف، نفر اول اروپا و قهرمان اول جوانان جهان و نفر سوم بزرگسالان جهان را شکست دادم و به عنوان پدیده و نفر برتر کشور انتخاب شدم.

این کشتی‌گیر شیروانی و متولد ۷۴ از قرارداد امسال خود در لیگ برتر نیز گفت و افزود: امسال نیز در وزن ۶۱ کیلوگرم با تیم لیگ برتری پاس ستارگان ساری قرار دارم و برای این تیم کشتی می‌گیرم و تلاش می‌کنم تا دوباره با نمایش کشتی‌های قابل‌قبول، منتخب کشتی گیران لیگ لقب بگیرم.

وی درباره وضعیت تمرینی در ایام شیوع کرونا نیز خاطرنشان کرد: با شیوع این بیماری و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، شرایطی را برای تمرینات هوازی و انفرادی فراهم کردم تا این بخش تمرینات خود را انجام دهم و اکنون نیز با بازگشایی تقریباً کامل باشگاه‌ها، زیر نظر کادر فنی تیم ستارگان ساری در حال تمرین برای حضور قوی در لیگ برتر هستیم.

حضرتقلی زاده با اشاره به اهمیت لیگ برتر امسال گفت: بر اساس اعلام کادر فنی تیم ملی، یکی از ملاک‌های حضور در تیم ملی کشتی در سال آینده حضور پرقدرت و موفق در لیگ برتر امسال است بنابراین تمام تلاش خود را با یک برنامه‌ریزی دقیق انجام داده‌ام تا بتوانم نظر کادر فنی تیم ملی را به خود جلب کنم.

وی به حریف‌های اصلی خود در مسابقات نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مسابقات از ۱۵ مهرماه آغاز می‌شود و با توجه به هم‌گروهی ستارگان ساری با تیم‌های قائم‌شهر و ایران مال، بهنام احسان پور و دانیال حجتی از جمله رقبای اصلی من در این وزن محسوب می‌شوند.

این عضو تیم پاس ستارگان ساری همچنین درباره علت عدم حضور خود در تیم شهرداری بجنورد نیز گفت: به حضور و عضویت در تیم استان خراسان شمالی بسیار علاقه‌مند بودم اما به علت وضعیت خدمت سربازی امکان حضور در این تیم برای بنده مهیا نشد.

وی همچنین درباره وضعیت کشتی در خراسان شمالی گفت: کشتی در خراسان شمالی نسبت به سال‌های گذشته کمتر موردحمایت مسئولان ورزش استان قرارگرفته و باید سرمایه‌گذاری و حمایت واقعی از این رشته ورزشی در خراسان شمالی انجام شود و تا می‌توانند در مسابقات مختلف این رشته ورزشی تیم داری کنند.

حضرتقلی زاده همچنین خاطرنشان کرد: تک ستارگان کشتی در خراسان شمالی به عدم‌حمایت‌ها از آنان این رشته ورزشی را به‌طور کامل کنار گذاشته‌اند. افرادی که هرکدام می‌توانستند قهرمانی آسیا و جهان را برای کشورمان به ارمغان بیاورند اما به علت وضعیت ورزش در استان و حمایت‌های کم، به‌سوی کارهای دیگر رفته‌اند و ورزش را کاملاً کنار گذاشته‌اند.

وی افزود: کشتی گیران مستعدی در خراسان شمالی هم‌سطح استان‌های تهران و مازندران وجود دارند که با حمایت از آنان می‌توانند پیشرفت کنند اما به نظر می‌رسد اکنون پیشرفتی در کشتی استان نسبت به سال‌های قبل دیده نمی‌شود.

این کشتی گیر جوان کشور همچنین تصریح کرد: مسئولان ورزش برای قهرمانان استان باید برنامه‌ریزی دقیقی در راستای حمایت و دیده شدن آنان در کشور داشته باشند تا نسبت به از بین رفتن ورزش حرفه‌ای در استان مانع شوند.

وی لیاقت کشتی استان را حضور در لیگ برتر و حتی کسب مدال در رقابت‌ها دانست و افزود: لیگ کشتی برای ورزشکاران این رشته ورزشی انگیزه ایجاد می‌کند و در خراسان شمالی می‌تواند کشتی گیران بی‌ادعا را به سطح اول کشور معرفی کند که این اتفاق نیز با حمایت از تیم استان محقق می‌شود.

داریوش حضرتقلی زاده در انتها نسبت به قراردادهای کشتی گیران گفت: برگزاری لیگ کشتی در ایران ازنظر مالی کمکی به کشتی گیران حرفه‌ای نمی‌کند زیرا قراردادهای افراد حرفه‌ای در این رشته ورزشی از رشته‌هایی مانند فوتبال و والیبال بسیار کمتر است و فقط کفاف امرارمعاش این افراد را می‌دهد که اگر همین قراردادها نیز نباشد، خیلی از کشتی گیران حرفه‌ای نمی‌توانند دوران قهرمانی ورزشی خود را ادامه دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول