اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ظریف: به گفت‌و‌گوهای مستمر با دوستان روس نیاز داریم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان سفرش به مسکو گفت که درباره سوریه، افغانستان و برجام با همتای روس خود به گفت‌و‌گو پرداخته و افزود: با توجه به شرایط منطقه و اوضاع بین‌المللی به گفت‌و‌گوهای مستمر با دوستان روس نیاز داریم.

ظریف: به گفت‌و‌گوهای مستمر با دوستان روس نیاز داریم

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر یک روزه‌اش به مسکو در گفت‌و‌گویی به تشریح اهداف این سفر پرداخت و عنوان کرد: ما با توجه به شرایط منطقه و شرایط بین‌المللی و هم در خصوص روابط دوجانبه به گفت‌وگوهای دائمی و مستمر با دوستان روس نیاز داریم.

وی افزود: این سفر این فرصت را فراهم کرد. درباره سوریه باید گفت‌وگو کرده و مواضع را هماهنگ می‌کردیم. در خصوص افغانستان هم به همین شکل و همینطور درباره برجام و نقشی که روسیه در این فاصله در شورای حکام و شورای امنیت ایفا کرده است.

وزیر خارجه بیان کرد: در سه چهار ماه گذشته شاهد بودید من دو بار و این سومین بار بود به روسیه سفر کردم، برای هماهنگی نزدیک مواضع و در این حرکت بسیار موفقی که هم در شورای حکام و هم شورای امنیت داشتیم.

وزیر خارجه با بیان اینکه این گونه فرصت‌ها، فرصت های بسیار خوبی برای گفت‌و‌گو است، اظهار داشت: روسیه هم کشور همسایه، هم عضو دائم شورای امنیت و هم از دوستان راهبردی ایران است و معتقدم این گفت‌وگوها مورد نیاز دو کشور است و انشالله ادامه خواهد یافت.

به گزارش فارس، ظریف را در این سفر سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه همراهی می‌کرد و در مدت حضور در مسکو با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار و در پایان در نشست خبری مشترک به تشریح مذاکرات پرداخته و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در نشست خبری مشترک با لاوروف با بیان اینکه به روند آستانه متعهد هستیم، گفت: امیدواریم در ماه اکتبر که روسیه ریاست شورای امنیت را برعهده می‌گیرد کماکان شاهد نقش مثبت و اساسی این کشور در حفظ اعتبار شورای امنیت و مقابله با حرکت‌های خلاف قانون آمریکا باشیم.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول