اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار سفیر ایران و رئیس پارلمان تاجیکستان؛ افزایش همکاریهای محور مذاکرات

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیدار رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان بر توسعه روابط دو کشورتاکید کردند.

دیدار سفیر ایران و رئیس پارلمان تاجیکستان؛ افزایش همکاریهای محور مذاکرات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «محمد تقی صابری» سفیر جمهوری اسلامی ایران با «محمد طائر ذاکرزاده» رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان دیدار و درباره راه های گسترش و تقویت روابط دوجانبه و به ویژه همکاری های پارلمانی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

در این دیدار رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان با اشاره به اشتراکات دو کشور و سابقه روابط دوستانه میان «دوشنبه» و «تهران»، اظهار داشت که ایران از نخستین کشورهایی بود که استقلال تاجیکستان را به رسمیت شناخت و سفارت خود را در این کشور افتتاح کرد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت نقش روابط بین پارلمانی در گسترش مناسبات میان دولت‌ها و ملت ها، تأسیس گروه دوستی و همکاری بین پارلمانی مجلس تاجیکستان و مجلس شورای اسلامی‌ ایران را گامی مهم در مسیر تقویت این همکاری‌ها دانست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به تحولات مثبت در روابط دو کشور طی سال گذشته، خواستار استمرار و تقویت تلاش ها در جهت گسترش هر چه بیشتر روابط میان دو ملت هم زبان و هم فرهنگ ایران و تاجیکستان در راستای اراده مقامات عالیه دو کشور شد.

صابری ظرفیت‌های همکاری در حوزه‌های مختلف و به ویژه حوزه اقتصادی میان ایران و تاجیکستان را بالاتر از سطح کنونی دانست و ضرورت همکاری مضاعف برای جبران آسیب های اقتصادی در دوران پسا کرونا را مورد تأکید قرار داد.

سفیر ایران با اشاره به اهمیت و جایگاه مجالس دو کشور و نقش آنها در ارتقاء سطح مناسبات دو جانبه، بر آمادگی تهران در همکاری با تاجیکستان در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول