اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم قراردادن وصیت‌نامه امام (ره) و متن بیانیه گام دوم در کتاب‌های درسی

امام جمعه اقلید گفت: باید توصیه‌های امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه الهی سیاسی‌شان به دولتمردان و نیز متن و محتوای کامل بیانیه گام دوم جزء متون کتاب‌های درسی قرار گیرد تا نسل‌های آینده برای اداره کشور به حقایق انقلاب اسلامی و راه‌های رسیدن به مقصد و برون‌رفت و مقابله با چالش‌ها آشنا و آگاه شوند.

لزوم قراردادن وصیت‌نامه امام (ره) و متن بیانیه گام دوم در کتاب‌های درسی

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، از ارزش و جایگاه آن سخن گفت و با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری درزمینه اهمیت و بزرگی کار رزمندگان در دفاع مقدس، اظهار داشت: شناخت رزمندگان اسلام، که چه گوهر نابی بودند، در گرو شناخت و عظمت کار آن‌هاست.

وی شهدایی همچون سلیمانی، حججی‌ها، فهمیده‌ها، همت‌ها، باکری‌ها، حیدریان‌ها، صیادها، نامجوها و... را ثمره دفاع مقدس خواند و با اشاره به ارزش کار هریک از آن‌ها، گفت: سلیمانی خودش به تنهایی یک مکتب شد و بلندای نبوغ دفاع مقدس ایران اسلامی تا سوریه، عراق، لبنان و... پر کشید و همه جا از خود یادگاری دارد.

امام جمعه اقلید به تأکید مقام معظم رهبری در مراقبت و هوشیاری لازم برای جلوگیری از نفوذ و تحریف حقایق دفاع مقدس و مخدوش کردن آن اشاره و به استناد فرمایش ایشان، تصریح کرد: وظیفه همه به‌ویژه انقلابیون متعهد و متدین است که با زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و انقلاب مانع تحریف و کهنگی آن شوند.

طالبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با نام و شعار دین به پیروزی رسید، عنوان داشت: امام خمینی (ره) با شعار دین، عاشورا و مکتب حیات‌بخش اسلام، انقلاب را هدایت کرد، به پیروزی رساند و حفظ کرد که این از نبوغ و درایت این مرد الهی بود.

خطیب جمعه اقلید ادامه داد: پایان تدبیر امام خمینی (ره) انتخاب رهبری شایسته برای ما بود که با وجود و راهبرد و دیانتش، احساس امنیت و راحتی می‌کنیم پس باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

وی در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، برای این بیانیه زحمت زیادی کشیده و زمان بسیاری صرف شد ازاین‌رو باید همه ما به‌ویژه نسل جوان محتوای این بیانیه را به خوبی درک و حفظ کرده و در عمل به کار گیریم.

طالبی عنوان کرد: اگرچه برگزاری اجلاس و همایش‌ها تا حدودی برای ما خوب است اما باید دقت کنیم که مخاطب بیانیه گام دوم نسل جوان هستند و آن‌ها می‌خواهند نبض و نظام جامعه را در دست گیرند، پس دقت شود که با فقط برگزاری همایش، دردی برای جامعه دوا نمی‌شود.

امام جمعه با یادآوری مسؤولیت بزرگ آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و وزارت علوم در پرورش علمی و تربیتی دانشجویان، بیان کرد: باید توصیه‌های امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه الهی سیاسی‌شان به دولتمردان و نیز متن و محتوای کامل بیانیه گام دوم جزء متون کتاب‌های درسی قرار گیرد تا نسل‌های آینده برای اداره کشور به حقایق انقلاب اسلامی و راه‌های رسیدن به مقصد و برون‌رفت و مقابله با چالش‌ها آشنا و آگاه شوند.

وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، تمام کار امام خمینی (ره)، از آغاز نهضت تا پایان آن، بر اساس حکمت، مصلحت، انقلاب، دفاع مقدس، تشکیل نظام اسلامی تا نوشیدن جام زهر بر اساس تدبیر، عقل، دین‌داری و...بوده است از این رو باید مواظب باشیم حق امام (ره) را به خوبی حفظ کنیم.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول