اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

دفاع مقدس یک گنجینه تمام ناشدنی است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه دفاع مقدس یک گنجینه تمام ناشدنی است و باید به خوبی بیان و به نسل امروز تبیین شود، گفت: بیانات مقام معظم رهبری در روز نخست این هفته بسیار ارزشمند و دلنشین بود که باید به آن عمل کنیم.

دفاع مقدس یک گنجینه تمام ناشدنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با گرامیداشت سالروز دفاع مقدس و بیان دستاوردها و رشادت‌های ملت ایران در این مدت اظهار کرد: باید گنج‌های دفاع مقدس به خوبی به نسل‌های امروز تبیین و تشریح شود

امام جمعه زنجان با بیان اینکه جنگ خسارت و کشتار و ویرانی به بار می‌آورد، تصریح کرد: امروز نسل جوان حق دارد در مورد علت وقوع جنگ و شهادت بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جوانان این مرز و بوم که حتی یک نفر آن هم زیاد است سوال کنند.

وی با بیان اینکه وطن ما یک کشور شاه زده و طاغوتی بود که عقب مانده نگه داشته شده بود و پس از پیروزی مردم به دنبال بازسازی دوران طاغوت بودند، تصریح کرد: رژیم بعثی صدا با پشتیبانی شرق و غرب به کشورمان تجاوز نظامی کرده و از زمین و آسمان به کشورمان حمله‌ور شدند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه صدام در مصاحبه خود بعد از حمله ور شدن از زمین و آسمان گفت: بقیه مصاحبه یک هفته بعد در تهران خواهد بود، گفت: در همان هفته نخست بسیاری از مناطق کشورمان مورد حمله نظامی قرار گرفت و هزاران شهر و روستای کشورمان به تصرف دشمن درآمد و بسیاری با خاک یکسان شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه ایران اسلامی در مقابل دشمن دو راه بیشتر نداشته و آن این بود که یا باید تسلیم می‌شد و یا مقابله می‌کرد: ادامه داد: در این مقطع تنها راه فقط دفاع از خاک پاک کشورمان بود و باید از خاک و جان خود دفاع می‌کردیم.

پیروزی ایران در جنگ مرهون اخلاص مردم است

وی با بیان اینکه مردم ایران صادقانه وارد میدان شدند و آنچه داشتند از جان و مال خود را به صحنه آوردند، تصریح کرد: وقتی مردم هر چه داشتند با اخلاص به صحنه آوردند خداوند نیز نصرت خود را بر ما وارد کرد تا ملت توانستند در مقابل دشمنان ایستادگی و پیروز شوند کما اینکه امروز پس از ۴۰ سال دشمن نتوانسته کاری از پیش ببرد.

آیت‌الله خاتمی  با بیان اینکه دفاع مقدس یک گنجینه تمام ناشدنی است و باید به خوبی بیان و به نسل امروز تبیین شود، گفت: بیانات مقام معظم رهبری در روز نخست این هفته بسیار ارزشمند و دلنشین بود که باید به آن عمل کنیم.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس نباید هر نقش بی‌بدیل رهبر کبیر انقلاب امام راحل بگذریم، افزود: امام همه جانبه و کامل و جامع توطئه‌های دشمنان را به خوبی بیان می‌کرد و با معرفت دینی جنگ را رهبری می‌کرد.

وی با اشاره به نقش نیروهای نظامی در دوران دفاع مقدس گفت: نباید در دفاع مقدس از نقش بی‌بدیل نیروهای مردمی و بسیج بگذریم، چرا که به خوبی نقش خود را ایفا کردند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه حمایت کشورهای غربی و شرقی و کشورهای عربی برای کمک به صدام در جنگ کاملا روشن است، تصریح کرد: اتحاد همه دشمنان علیه کشورمان در شرایطی که نظام هنوز شکل نگرفته بود نتوانست کاری از پیش ببرد و تلاش آنها برای تصرف کشورمان کاری از پیش نبرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه امام فرمود که یک دیوانه‌ای کاری کرده است و ما باید در مقابل آن ایستادگی کنیم، گفت: در عملیات آزادسازی خرمشهر، رسانه‌های جهان چهار روز سکوت کردند و امام وقتی خرمشهر آزاد شد گفت که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی با بیان اینکه از سال‌ها قبل بخش‌های مختلفی از کشورمان توسط دشمنان جدا شده بود، گفت: اما در جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک پاک کشورمان جدا نشد و این به همت و تلاش مردم، بسیج، نیروهای نظامی و جهادگر بود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه شهدایی مانند باقری، همت، احدی، رستمخانی و بسیاری دیگر در جنگ شکوفا شدند، تصریح کرد: نقش بانوان در جنگ بی‌بدیل و انکار ناپذیر است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه یک روستازاده کرمانی تبدیل به حاج قاسم سلیمانی می‌شود و ارتشی جوان که بسیاری از عملیات‌ها را فرماندهی می‌کند شهید صیاد شیرازی می‌شود، گفت: بسیاری از فرماندهان دفاع مقدس جوانان ساده بودند که توانستند در جنگ کارهای بزرگی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه هیأتی‌ها و نمازگزاران در عمل بر پروتکل‌های بهداشتی موفق عمل کردند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا موازین بهداشتی به خوبی اجرا شود.

انتهای پیام/2308/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول