اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فرماندار شیراز: اعضای شورای شهر صدرا باید به صورت انفرادی استعفا دهند

فرماندار شیراز گفت:استعفای دسته جمعی اعضای شورای شهر در قانون نیامده و برابر تبصره ۲ ماده ۱۵ قانون شوراهای اسلامی باید اعضا به صورت انفرادی موضوع استعفا را در صحن شورا مطرح و رای گیری کنند.

فرماندار شیراز: اعضای شورای شهر صدرا باید به صورت انفرادی استعفا دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز، محمدرضا امیری در خصوص استعفای دسته جمعی شورای شهر صدرا اظهار داشت: فرآیند قانونی روند استعفای این اشخاص در حال انجام است و برابر قانون باید آنها مجددا به صورت انفرادی استعفای خود را به صحن شورای شهر صدرا ارائه کنند و بعد از آن برای تایید نهایی به فرمانداری شیراز ارجاع دهند.

وی افزود: استعفای دسته جمعی اعضای شورای شهر در قانون نیامده و برابر تبصره ۲ ماده ۱۵ قانون شوراهای اسلامی باید اعضا به صورت انفرادی موضوع استعفا را در صحن شورا مطرح و رای گیری کنند.

فرماندار شیراز خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته مذاکرات زیادی با اعضای شورای شهر صدرا برای اتمام ماموریت در مدت زمان چند ماهه باقی‌مانده از عمر شورای پنجم انجام شده اما آن‌ها همچنان بر موضوع استعفای همه اعضا تاکید دارند و انگیزه‌شان را نیز تسریع در روند الحاق این شهر جدید به شیراز یا موضوع ارتقا به لحاظ تقسیمات کشوری بیان کردند.

امیری در ادامه خاطر نشان کرد: چنانچه اعضای شورای شهر صدرا استعفا دهند از اعضای علی‌البدل برای جایگزینی آنها دعوت خواهد شد و اگر با دعوت از این افراد تعداد اعضای شورا به حدنصاب نرسد در نهایت شورای شهر صدرا منحل اعلام خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: در صورت منحل شدن شورای شهر صدرا استاندار فارس جانشین این نهاد می‌شود تا انتخابات پیش رو شوراها در سه ماه اول سال آینده برگزار شود و نمایندگان جدید وارد شورای این شهر شوند.

الحاق یا ارتقای صدرا؟

امیری تاکید کرد: به لحاظ قانونی می‌توان با تشکیل ۲ دهستان و ۱ بخش به مرکزیت صدرا، بخشداری در این شهر ایجاد کرد که البته ایجاد ۲ دهستان به دلیل کمبود عناصر لازم کمی دشوار است.

وی ادامه داد: پیشنهاد دیگری نیز مطرح است که استاندار فارس و دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس آن را دنبال می‌کنند که این موضوع نیازمند اصلاح قانون است که یک شهرستان بدون ساختار و با لحاظ استثنا ایجاد شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز موضوع الحاق صدرا به شیراز را یکی از محتمل‌ترین گزینه‌های پیش رو عنوان کرد و بیان کرد: این مورد هم شاید در کوتاه مدت به نتیجه نرسد اما در نهایت مسولان ارشد استان و شهرستان و همچنین نمایندگان مجلس به جد پیگیر این مسأله هستند.

اهالی صدرا کمترین نگرانی نداشته باشند

به‌دنبال استعفای دسته جمعی شورای شهر صدرا، فرماندار شیراز خطاب به اهالی شهر جدید صدرا گفت: جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد زیرا قانون برای این شرایط هم پیش بینی‌هایی انجام داده و قطعا خدمات رسانی به مردم و شهروندان بدون کمترین خللی انجام خواهد شد و مدیریت شهری صدرا کماکان در حال خدمت رسانی به شهروندان خواهد بود.

صدرا مورد غفلت نبوده است

فرماندار شهرستان شیراز ادامه داد: برخلاف تصور بعضی که می‌گویند صدرا مورد غفلت قرار گرفته اینگونه نیست و این شهر همیشه در اولویت توجه مسولان ارشد شهرستان و استان بوده است.

وی اظهار داشت: صدرا براساس قانون شهرهای جدید ایجاد شده و شرکت عمران بعنوان نماینده دولت در این شهر وظایفی دارد و مدیریت شهری نیز براساس قانون خدمات رسانی به مردم را انجام می‌دهد و سایر موسسات عمومی و نهادها نیز وظایف خود را در این شهر پیگیری می‌کنند.

امیری اضافه کرد: مناطقی در سطح شهر شیراز وجود دارد که جمعیت این محل‌ها با صدرا برابر است و بعضاً کمبودهایی در این مناطق وجود دارد که در صدرا وجود ندارد.

صدرا در مسیر تحول

فرماندار شیراز در ادامه بیان کرد: شهر صدرا طی دو سال اخیر به لحاظ خدمات رسانی و انجام امور زیرساختی متحول شده است.

امیری خاطرنشان کرد: ایجاد مسیر دسترسی جدید بعد از قریب به ۲۰ سال که تنها یک محور به سمت صدرا وجود داشت، رفع مشکل آب شرب ، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شرق شهر جدید صدرا در شرایط اقتصادی کنونی و افتتاح آن تا یک ماه آینده بخشی از اقدامات انجام شده در این شهر طی دو سال اخیر بوده است.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول