اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ضرورت برخورد با افراد سهل‌انگار در رعایت بهداشت عمومی

امام‌جمعه فیروزآباد گفت: با توجه به اینکه به صورت مستمر تذکر استفاده از ماسک داده شده باید با افراد سهل‌انگار برخورد لازم صورت بگیرد.

ضرورت برخورد با افراد سهل‌انگار  در رعایت بهداشت عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، آیت‌الله سید عزیزاله هاشمی زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه فیروزآباد با اشاره به کرونا و موج سوم آن در ابتدای پاییز اظهار داشت: با توجه به اینکه موج سوم کرونا آغاز شده ضروری است که مردم مراقبت بیشتری داشته باشند و امور غیرضروری خود را حذف کنند و از حضور در تجمع‌ها و مکان‌های پرتردد پرهیز کنند.

وی افزود: اقشار مردم، صنوف و کارکنان دستگاه‌های اجرایی باید برای مقابله با ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با دقت انجام داده و استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند و با توجه به اینکه به صورت مستمر تذکر استفاده از ماسک داده شده باید با افراد سهل‌انگار برخورد لازم صورت بگیرد.

امام‌جمعه فیروزآباد بر رعایت نظافت و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد و ادامه داد: اینها رعایت نکاتی است که تا پایان اپیدمی باید رعایت شود.

هاشمی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ هشت‌ساله از نگاه مقام معظم رهبری اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار مجازی با پیشکسوتان جهاد و شهادت در هشت سال دفاع مقدس نکات مهمی را بیان فرمودند که از جمله نقش بی‌بدیل حضرت امام خمینی (ره) در هدایت و فرماندهی جنگ هشت‌ساله که بر احدی پوشیده نبود.

وی بیان داشت: در یکی دو قرن اخیر یعنی دوره قاجار و پهلوی در هر تجاوزی که به میهن ما شد بازنده میدان ما بودیم اما برخلاف این حرکت در جمهوری اسلامی ایران ما در هشت سال جنگ توانستیم مقابل همه قدرت‌های بزرگ ایستاده و یک وجب از خاک این کشور به دشمن ندهیم.

امام‌جمعه فیروزآباد ابراز داشت: از ابتدا تا پایان این جنگ یک پدیده عقلایی بود و یکی از عقلایی‌ترین تلاش‌های یک ملت به پا خواسته بود و کسی نمی‌تواند به ادامه و مدیریت و فرماندهی جنگ خورده بگیرد، زیرا همه حرکت‌ها در این ۸ سال بر مبنای عقلانیت بود.

هاشمی زاده گفت: در این جنگ هر کسی جای خودش را پیدا کرده بود و دانشگاه، حوزه، بازاری، کارگران و فرهنگیان همه در جایگاه خود در این جنگ سهیم بودند.

وی خاطرنشان کرد: در این جنگ استعدادها شکوفا شد و افرادی مانند سلیمانی‌ها و حسن باقری‌ها به صحنه آمدند و با پدیدار شدن روحیه فداکاری، ایثارگری، ازخودگذشتگی و بی‌توجهی به زیورهای دنیایی، همه این گزینه‌ها محصول جنگ هشت‌ساله ما بود.

امام‌جمعه فیروزآباد تصریح کرد: به وجود آمدن امنیت پایدار و روحیه خودباوری مردم ما موجب شد که امنیت سراسری برقرار و با متلاشی شدن الگوی بشردوستانه غربی‌ها که خود را پشت سر بشردوستی پنهان کرده بودند از جمله دستاوردهایی بود که در جنگ ثابت کردیم که حقوق بشر غربی‌ها فقط در یک شعار می‌توان باور کرد.

هاشمی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگاهی به جنگ دو هزار روزه رزمندگان یمن افزود: سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد امت اسلامی یمن با توفیق الهی توانسته‌اند دو هزار روز در مقابل متجاوزین آمریکایی، اسرائیلی و عربستانی بایستد و این در حالی است که تجاوز این کشورها ادامه دارد و از طرف سازمان بین‌الملل هیچ‌گونه اقدامی برای جلوگیری از تجاوز به یمن صورت نگرفته و این مهم از سوی آمریکا و اروپا اسلحه و مهمات برای سعودی‌ها ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: به گفته سخنگوی سوریه و یمن جنایتکاران اسرائیلی و آمریکایی در این دوره از تجاوز ۴۳ هزار یمنی شهید و عده زیادی مجروح که از این تعداد شهید دو هزار و ۳۸۱ نفر زنان بی‌دفاع و سه هزار و ۷۹۰ کودک بودند.

امام‌جمعه فیروزآباد اضافه کرد: در این مدت بسیاری از تأسیسات زیربنایی یمن که شامل ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۳۰۴ نیروگاه برق و خسارت‌های جدی به مراکز مخابرات، آب‌رسانی، پل‌ها و جاده‌ها، مراکز دانشگاهی و درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و منازل مسکونی مردم و گرسنگی نه میلیون نفر از مناطق مختلف کشور یمن از جمله خساراتی بود که به چشم می‌خورد.
انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول