اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا بار دیگر برای ارائه اطلاعات از سرکرده داعش پاداش مالی در نظر گرفت

برنامه «جایزه برای عدالت» وابسته به وزارت خارجه آمریکا بار دیگر افراد را به ارائه اطلاعاتی از «حجی عبدالله» یا «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده جدید داعش در ازای دریافت 10 میلیون دلار دعوت کرد.

آمریکا بار دیگر برای ارائه اطلاعات از سرکرده داعش پاداش مالی در نظر گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نهاد موسوم به «جایزه برای عدالت» برای سومین بار در سال جاری اعلام کرد که هر فردی اطلاعاتی از «حجی عبدالله» یا «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده جدید داعش ارائه دهد، جایزه نقدی دریافت خواهد کرد.

این نهاد وابسته به وزارت خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت که «حجی عبدالله» تروریست و خائن است و هر فردی که از تروریسم نفرت دارد باید اطلاعاتی که از وی دارد را در اختیار قرار دهد تا به جایزه ۱۰ میلیون دلاری برسد.

در این اطلاعیه همچنین آمده است که آمریکا قصد دارد با دستگیری وی از هویت فرماندهان جدید داعش اطلاع یابد.

 

وزارت خارجه آمریکا برای اولین بار در سوم اردیبهشت ماه جایزه پنج میلیون دلاری برای ارائه هرگونه اطلاعاتی که موجب دستگیری وی شود، اعلام کرد و در تیر ماه نیز مبلغ جایزه را به ۱۰ میلیون دلار افزایش داد.

 حجی عبدالله، علاوه بر «ابو ابراهیم القرشی»، به نام‌های «ابو عمر الترکانی»، «عبدالامیر محمد سعید الصلبی» و «محمد سعید عبدالرحمن المولی» نیز شناخته می‌شود.

به نوشته رسانه‌های عراقی، سرکرده جدید داعش که هنوز نام اصلی وی مشخص نیست، تلاش کرده است با سوء استفاده از شرایط کرونا در عراق، به بازسازی هسته‌های پراکنده داعش دست بزند و نیروهای امنیتی مدتی است که تلاش دارند مکان اختفای وی را پیدا کنند.

گفته می‌شود این فرد در تاریخ نهم آبان سال گذشته و یک هفته پس از کشته شدن «ابوبکر البغدادی» از سوی شورای رهبران داعش به سرکردگی این گروهک انتخاب شد. روزنامه گاردین پیش از این در گزارشی نوشته بود که او از مؤسسان و تئوری‌پردازان برجسته داعش محسوب می‌شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول