اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ویژه‌خواری در دوران دفاع مقدس ممنوع بود

امام جمعه جیرفت گفت: در دوران دفاع مقدس این بود که فرمانده در وسط میدان جنگ حضور داشت و به نیروها می‌گفت که بیایید و ویژه‌خواری ممنوع بود و تلاش شبانه‌روزی بود و در آن دوران رزمندگان به استقبال خواب نمی‌رفتند.

ویژه‌خواری در دوران دفاع مقدس ممنوع بود

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: خوشگذرانی و اسراف از جمله موانع دولت اسلامی و داشتن روحیه زهد و بی‌رغبتی به دنیا از جمله عوامل ایجاد دولت اسلامی است.

امام جمعه جیرفت با تبریک هفته دفاع مقدس به جانبازان، ایثارگران، آزادگان، خانواده شهدا و بسیجیان تصریح کرد: امام خامنه‌ای در آستانه‌ چهلمین سالگرد دفاع مقدس، تحلیل زیبایی از دوران ۸ ساله‌ دفاع مقدس بیان فرمودند.

وی افزود: اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، به خوبی صحنه‌ جنگ را برای مردم تبیین کردند که جنگ بین ایران و عراق، جنگ دو همسایه نیست بلکه جنگ اسلام با کفر است و این جنگ، جنگ اعتقادی و فکری است.

سعادت‌فر بیان داشت: جنگ اسلام و کفر الان هم ادامه دارد و دعوا بر سر اصل نظام انقلاب اسلامی است و آنها به خیال باطل خودشان در حال کوبیدن انقلاب اسلامی هستند. مشکل ما با آمریکا بر سر این است که ایران به دنبال زمینه‌سازی برای ظهور است و آنها دنبال کفر و استکبار هستند و هرگز اسلام و کفر با هم مذاکره نمی‌کنند.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه غیرت دینی اقتضا می‌کند که دفاع مقدس را ادامه دهیم، گفت: اکنون جنگ‌های اقتصادی و سیاسی داریم و در فرمایش رهبری آن بود که رمز موفقیت در دوران دفاع مقدس، ولایتمداری و اطاعت محض از ولی فقیه بود و امروز هم باید در جنگ‌های اقتصادی و سیاسی به دستورات رهبری توجه کرد و باید فعالانه اقدام کرد تا ایران، قوی شود.

وی گفت: ویژگی‌های دوران دفاع مقدس شامل خلوص نیت بود و امروز برخی در شادی‌ها و درد مردم برای خودنمایی و رسیدن یا حفظ پست و مقام برای خودشان شرکت می‌کنند و ویژگی دیگر دوران دفاع مقدس، فرار از شهرت بود که امروز به شهوت پست و مقام تبدیل شده است.

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: ویژگی سوم دوران دفاع مقدس این بود که فرمانده در وسط میدان جنگ حضور داشت و به نیروها می‌گفت که بیایید و ویژه‌خواری ممنوع بود و تلاش شبانه‌روزی بود و در آن دوران رزمندگان به استقبال خواب نمی‌رفتند.

سعادت‌فر ابراز داشت: ویژگی دیگر دوران دفاع مقدس، اعتقاد به روحیه توسل و توکل بود و فرماندهان شیران روز و عارفان شب بودند و محیط جنگ، محیط شهیدپروری و استعدادپروری بود که حاج قاسم سلیمانی و حسن تهرانی مقدم‌ها پرورش یافتند.

سیاست‌های جمهوری اسلامی با جهان استکبار گره نمی‌خورد

حجت‌‌الاسلام‌ سیدمحمود حسینی‌ امام جمعه موقت رفسنجان‌ ضمن‌ گرامیداشت هفته دفاع مقدّس‌ اظهار داشت: دفاع مقدّس مظهر ایستادگی، پایداری و مقاومت‌ است، ملت‌ ایران‌ به تازگی انقلاب کرده بود و از زیر ظلم طاغوت‌ رهایی‌ یافته بود که استکبار جهانی به یکباره وعده‌‌های پوچ‌ به صدام‌ داد و از هوا و زمین و دریا کشور امام‌ زمانی ما را مورد هجوم‌ و حمله بیرحمانه‌ خود قرار دادند که در چنین‌ زمانی مردم‌ باغیرت‌ ما‌ به صحنه آمدند و از کیان خود  دفاع‌ کردند و این‌ عین‌ عزت و غیرت‌ است.

امام جمعه موقت رفسنجان عوامل پیروزی ما بر دشمنان‌ داخلی و خارجی را خدامحوری، خودباوری و مردم‌باوری دانست و تصریح کرد: در خودباوری هم‌ اتکا به نفس و نیروی داخل داشته باشیم؛ دشمنان‌ می‌خواهند کشورهای دیگر برای شان گاو شیرده باشد.

وی افزود: ما نمی‌توانیم‌ سرنوشت‌ خود را به سیاست‌های استکباری آن‌ها گره بزنیم‌ همان‌طور که در دوران دفاع مقدس توانستیم‌ با دست خالی‌ بر استکبار پیروز شویم الان‌ با وجود تجهیزات بالای نظامی‌ می‌توانیم‌ بر آنها پیروز شویم.

خطیب جمعه رفسنجان بیان داشت: باید به نیروی جوان‌ تکیه کرد با وجود مکتب خوب، رهبر خوب و مردم خوب در همه زمینه‌ها پیروز خواهیم‌ بود.‌

وی بیان‌ کرد: ظلم‌‌پذیری و پذیرش‌ ظلم‌ هم‌ محکوم‌ است‌ و قرآن هم‌ می‌گوید نه به کسی ظلم‌ کن‌ و نه به زیر بار ظلم‌ کسی‌ برو و این‌ مکتب‌ امام حسین‌ است‌ بنابراین‌ در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ ما از خود و دین‌ و کشور دفاع کردیم‌ و همه دنیا می‌داند که ما آغازگر جنگ نبودیم بلکه این استکبار جهانی بود که‌ خواست‌ آب رفته‌ را به جوی‌ برگرداند‌ امّا نتوانستند.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول