اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هم مسأله حجاب و هم دست‌درازی به بیت المال را پیگیری می‌کنیم/ باید با موریانه‌هایی که به جان حیا افتاده مبارزه کرد

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر اصفهان گفت: در بحث عفاف و حجاب همه ساکت نشسته و زمانی هم که حرفی می‌زنیم گفته می‌شود چرا فقط به حجاب و عفاف می‌پردازید، در حالی که به دست درازی‌ها به بیت المال هم پرداخته‌ایم، دزدی چشم زمانی اتفاق می‌افتد که بی‌حیایی در جامعه باشد.

هم مسأله حجاب و هم دست‌درازی به بیت المال را پیگیری می‌کنیم/ باید با موریانه‌هایی که به جان حیا افتاده مبارزه کرد

حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون تفاهم‌نامه همکاری مجمع رهروان امر به‌ معروف و نهی از منکر با بسیج مستضعفان اظهار کرد: چندی پیش بین سازمان بسیج و مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر تفاهم‌نامه‌ای بر اساس استفاده از ظرفیت بسیج در مواردی که باید به‌ صورت مردمی و ویژه عمل کرد،  از آنجایی که بسیج در جهت ترویج معروف و مقابله با منکرات فعال بوده و هست، به امضا رسیده بود.

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر اصفهان با بیان آن‌که بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه با حضور بسیج مرتفع شده است، ادامه داد: این تفاهم‌نامه همکاری سپاه صاحب‌الزمان (عج) و مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در اردیبهشت‌ ماه به امضا رسید و برنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و کارهای مرتبط با آن انجام شده است.

مصوبات تفاهم نامه مشترک

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مصوبات این تفاهم‌نامه شامل تشکیل کارگروهی متشکل از سپاه استان و مجمع جهت بومی‌سازی شهرستانی موضوع امر به معروف و نهی از منکر، مساعدت در برنامه‌ها و همایش‌های مجمع، همکاری موجدانه در اجرای قوی و توسعه طرح مساجد قرارگاه مهر و امید، همکاری جهت فعالیت‌های فضای مجازی، ارسال گزارش ناظران به مراجع مربوطه سپاه پاسدارن، کمک و پشتیبانی به جشنواره‌ها و همایش‌ها به خصوص جشنواره امر به معروف ۱۲۰ ثانیه‌ای و پیگیری راه‌اندازی یک بولتن جهت بصیرت افزایی و شناخت اولویت‌ها برای روحانیون و ناظران بوده است.

صادق‌زاده اضافه کرد: کمک و معرفی افراد موثق جهت راه‌اندازی مجمع راهروان در شهرستان‌های استان جهت آموزش و بصیرت افزایی که این امر می‌توانند برای بسیجیانی که قصد ورود به دیگر مسائل از جمله تذکر لسانی را دارند، قابل‌توجه باشند از همین رو به‌ منظور استفاده از ظرفیت بسیجیان استان اصفهان از این نیروهای خودجوش مردمی که علاقه‌مند به مباحث امر به معروف در چهارچوب تفاهم‌نامه مذکور هستند، دعوت می‌شود به این مجمع مراجعه کنند و این همکاری به‌ صورت دوطرفه خواهد بود. در برنامه‌هایی بسیج به کمک ما نیاز داشته باشد مشتاقانه حضور خواهیم داشت چرا که افتخار همه ما است که بسیجی هستیم.

ضربه به عفاف و حجاب جوانان تیر امروز دشمن به اصل نظام مقدس

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در واکنش به موضوع حجاب اجباری ابراز داشت: برخی رسانه‌ها، آموزش و پرورش و دیگر نهادهای مرتبط این‌گونه القا می‌کنند که مشکلات جامعه ما تنها تار موی جوانان ما نیست و امر به معروف صرفاً بر این مورد تمرکز شده است که در پاسخ به آن‌ها باید گفت، حجاب به عنوان یک اصل دینی مطرح است.

علما، روحانیون و سازمان‌ها برای پاسخ‌گویی به میدان بیایند

وی متذکر شد: مشکل حجاب و عفاف در جامعه بسیار فراتر از دو تار مو است همان‌گونه که برخی بد پوششی‌ها، بی‌حجابی‌ها و لباس‌های نامتعارف را در جامعه مشاهده می‌کنیم که اتحادیه پوشاک کمترین توجه را به عرضه و توزیع این لباس‌های نامتعارف دارد و اگر برای مقابله به این ناهنجاری اقدام مناسب صورت نگیرد، اثر آن را کل جامعه متحمل خواهد شد همان‌گونه که کارشناسان بیگانه معترف هستند که با زدن حجاب و عفاف بانوان و آقایان، اصل نظام ما را نشان گرفته‌اند.

صادق‌زاده در ادامه صحبت‌های خود خطاب به سازمان‌های مرتبط گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ برای ۲۳ دستگاه وظیفه تعریف کرده که این وظایف عین قانون مجلس شورای اسلامی است و امروز این دستگاه‌ها همچون حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، مساجد و همچنین علما و روحانیون پاسخ دهند که در این راستا چه اقدامی انجام داده و می‌دهند و این قانون‌های تعیین شده تا به امروز به کجا رسیده است.

آیا حیا و حجاب از اولویت‌های اصلی کمیسیون فرهنگی مجلس است؟

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر اصفهان  تأکید کرد: به عنوان یک مدافع ارزش‌های زن می‌گوییم موریانه‌هایی به جان زنان ما افتاده است که اصل پوشیدگی و حیا را از بین می‌برند و نمایندگان مجلس ما که در کمیسیون فرهنگی حضور دارند آیا در بحث حیا و حجاب اقدام مؤثری انجام داده‌اند؟

وی در ادامه صحبت‌های خود خطاب به استاندار اصفهان و ائمه جمعه بیان داشت: آیا استاندار استان اصفهان که یقیناً فردی متدین، شیعه و مقلد مراجع معظم است و یا ائمه جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه می‌توانند چهره شهر را این‌گونه ببینند و شاهد اشک مادران و همسران شهدا باشند؟ در حالی که قانون و دستورالعمل‌های لازم را داریم اما زمانی که مطالبه‌ای از سازمان یا اشخاص صورت می‌گیرد، می‌گویند نهی از منکر فقط مختص به حجاب نیست.

صادق زاده افزود: این حرف کاملاً صحیح است اما مادر زمینه‌های دیگر از جمله مباحث اقتصادی هم باقوت کار می‌کنیم اما پرداختن به یک موضوع دلیلی برای رها کردن موضوعات دیگر و یا از سوی دیگر مشکلات در زمینه‌های مختلف موجب غفلت از یک موضوع خاص نمی‌شود.

دل خون مردم از اهمال‌کاری مسؤولان

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر اصفهان اذعان داشت: در بحث عفاف و حجاب همه ساکت نشسته و تنها عده‌ای غر می‌زنند، زمانی هم که حرفی می‌زنیم گفته می‌شود چرا فقط به حجاب و عفاف می‌پردازید؟ در حالی که به دست درازی‌ها به بیت المال هم پرداخته‌ایم، دزدی چشم زمانی اتفاق می‌افتد که بی‌حجابی و بی‌حیایی در جامعه باشد؛  شهدا جلوی آن رئیس اتحادیه پوشاکی که نسبت به حیا جوانان بی‌تفاوت باشد را می‌گیرند بنابراین تمامی اقشار از جمله بسیجی، روحانی، امام‌جمعه، نیروی انتظامی و غیره نسبت به این موضوع و دیگر ناهنجاری‌ها مسؤول هستند.

وی پیرامون مباحث مطرح‌شده در خصوص حجاب اجباری و اختیاری یادآور شد: در کشور قانون بستن کمربند ایمنی و یا در شرایط امروز زدن ماسک باید اجرا شود اما نمی‌توان گفت این قوانین اجباری هستند و باید اختیاری شوند چرا که با عدم رعایت این قوانین علاوه بر خود به کل جامعه آسیب جدی وارد می‌شود.

صادق‌زاده در پایان صحبت‌های خود تأکید کرد: حتی دشمنان ما هم به اهمیت موضوع حجاب و حیا واقف و معترف هستند به‌گونه‌ای که اعلام می‌کنند با رفتن حجاب و عفاف از جامعه به سمت اندلسی شدن پیش خواهد رفت و در همین‌جا اعلام می‌کنیم که مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر با پشتیبانی متدینین در خصوص اهمال‌کاری مسؤولان محکم ایستادگی خواهد کرد و کوتاه نخواهد آمد و مسئولان هم بدانند که دل مردم از این کم‌کاری و سستی در عمل آن‌ها، خون است و اولویت مطالبات ما، مسؤولان خواهند بود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول