اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برگزاری تورهای گردشگری در کویر منوط به اخذ مجوز است

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل در راستای ساماندهی وضعیت گردشگری کویر شهرستان آران و بیدگل برگزاری تورهای گردشگری منوط به اخذ مجوز از دفاتر خدمات مسافرتی و با رعایت پروتکل های بهداشتی بوده و از جلوگیری فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری در کویر مرنجاب و سیازگه شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

برگزاری تورهای گردشگری در کویر منوط به اخذ مجوز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، سید حسین چاکردی بادی اظهار داشت: ارائه هر گونه خدمات تور تنها از سوی دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز بند "ب" مجاز است و با توجه به تبلیغات برخی تورهای سیاحتی، زیارتی غیر مجاز در فضای مجازی برخی از افراد در قالب اشخاص، گروه، تشکل، انجمن، مؤسسه با سوءاستفاده از تقاضای سفر، با ترفندهای مختلف تبلیغاتی و استفاده از فضای مجازی بدون اخذ مجوزهای رسمی اقدام به فروش خدمات تور غیر قانونی می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل افزود: این خدمات غیرمجاز که با عناوینی مثل تورهای طبیعت گردی و کوهنوردی، تور دانشجویی، گشت علمی و نظایر آنها همراه هستند اغلب بدون رعایت اصول حرفه ای تورگردانی و شئونات اسلامی برگزار می‌شود و در واقع با حذف خدمات بیمه‌ای و راهنمای صلاحیت دار گردشگری با بهره گیری از مراکز اقامتی و پذیرایی غیر مجاز حقوق مسافر را تضییع کرده و سفر گردشگران را با مخاطرات جدی همراه می کنند و برگزار کنندگان تورهای فوق فقط به دنبال کسب در آمد از مسافرین برای خود هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: براساس جلسات برگزار شده و برنامه ریزی صورت گرفته و تشکیل تیم مشترک بازرسی از تردد تورهای گردشگری غیرمجاز که در صدد ورود به کویر مرنجاب و سیازگه در شهرستان آران و بیدگل باشند جلوگیری خواهد شد.

چاکری بادی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی  واحدهای  اقامتی ،مجریان تورهای گردشگری مراتب را به حوزه نظارت گردشگری اداره شهرستان آران و بیدگل به شماره ۰۳۱۵۴۷۳۰۰۶۲ یا ۰۹۱۳۲۶۳۰۴۹۲ اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول