اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

انتظار 10 ساله 500 هکتار از اراضی برای احداث+فیلم

سد میانتگ در پایین دست روستای میانتگ در دهانه رودخانه بزرگ«ملکشاهی« قرار دارد که در صورت احداث می‌تواند سبب رونق اقتصادی شود اما بیش از 10 سال است که کار مطالعاتی آن انجام شده و همچنان در انتظار احداث است.

انتظار 10 ساله 500 هکتار از اراضی برای احداث+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سد میانتگ بیش از یک دهه است کار مطالعاتی آن انجام شده و یکی از طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی داشته باشد. 

یکی از مطالبات مردم شهرستان ملکشاهی ایجاد سد میانتگ است که بیش از یک دهه است که همچنان احداث نشده ولی هنوز بنا به دلایلی به حال خودش رها شده و مدیریت جدی روی آن صورت نگرفته است.

تحول در بخش کشاورزی و رونق اقتصادی

سد میانتگ در پایین دست روستای میانتگ در دهانه رودخانه بزرگ ملکشاهی، است که در صورت نهایی شدن این طرح بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی بالا دست، زیر کشت آبی قرار می‌گیرد و همچنین تحول خوبی در بخش کشاورزی و رونق اقتصادی صورت می‌گیرد.

باید گفت روستای پایین دست این سد زیر کشت آبی قرار می‌گیرد؛ احداث این سد می‌تواند اثر بخشی خوبی در بحث اقتصادی شهرستان ملکشاهی به ارمغان بیاورد که همین امر موجب توقف و جلوگیری از مهاجرت روستاییان خواهد شد. 

عدم تامین اعتبار

علی پوراحمد مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: سد میانتگ همچنان مطالعات فاز یک آن  تکمیل نشده این در حالی است که شرکت آب منطقه‌ای سال گذشته مطالعات فاز یک این سد را به مشاور واگذار کرد اما به دلیل عدم تامین اعتبار هنوز مطالعات آن تکمیل نیست.

وی افزود: بعد از انجام مطالعات فاز یک و تصویب در کمیته تخصصی ویژه وزارت نیرو( که آن هم  حداقل یک سال زمان نیاز خواهد داشت) نوبت به انجام مطالعات فاز دو و طراحی سد متناسب با تخصیص آب و پتانسیل‌های موجود منطقه خواهد بود که آن هم پروسه زمانبری است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام، تصریح کرد: بعد از آن در صورت وجود توجیه اقتصادی، فنی، زیست محیطی، اجتماعی و... پروژه وارد فاز اجرا می‌شود که در حال حاضر در خصوص سرنوشت این سد نمی‌توان اظهار نظر کرد.

وی بیان کرد: برای انجام مطالبات فاز یک این سد حداقل ۳۵میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است این در حالی است که یک ریال هنوز تخصیص داده نشده است.

 

انتهای پیام/ 970813

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول