اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

مهمانسرای حرم حضرت زینب (س) در ۵ طبقه ساخته شد+عکس

رئیس ستاد بازسازی عتبات از تکمیل عملیات احداث مهمانسرای حرم حضرت زینب (س) خبر داد و گفت: این مهمانسرا در ۵ طبقه ساخته شده که علاوه بر آشپزخانه و سالن غذاخوری با ظرفیت هزار نفر، ۶۰ سوییت اقامتی نیز در آن پیش‌بینی شده است.

مهمانسرای حرم حضرت زینب (س) در ۵ طبقه ساخته شد+عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، طرح توسعه حرم حضرت زینب (س) در سال‌های اخیر به همت ستاد بازسازی عتبات طراحی و روند اجرایی آن کلید خورد.

در این طرح ضلع شمالی حرم حضرت زینب (س) و همچنین دو نیم ضلع شرقی و غربی حرم گودبرداری شد و قرار است فضای حرم عمه سادات دو برابر شود.

علاوه بر این، یکی دیگر از اقدامات ستاد بازسازی عتبات در سوریه، ساخت مهمانسرای حرم حضرت زینب (س) بود که این مهمانسرا نیز در ۵ طبقه همراه با همکف و زیرزمین طراحی شد.

محمد جلال مآب، رئیس ستاد بازسازی عتبات در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس از تکمیل روند احداث مهمانسرای حرم حضرت زینب (س) در سوریه خبر داد و گفت: این مهمانسرا در ۵ طبقه طراحی شده بود که اکنون عملیات احداث آن به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مهمانسرای حرم حضرت زینب (س) در جوار حرم قرار دارد، افزود: این ساختمان ۵ طبقه دارد که یک طبقه مخصوص سالن غذاخوری با ظرفیت بالغ بر هزار نفر به صورت همزمان، یک طبقه نیز آشپزخانه و نگهداری مواد غذایی با ظرفیت هزار نفر در زیرزمین، یک طبقه برای بخش اداری و همچنین دو طبقه نیز فضای اقامتی است که در بخش اقامتی ۶۰ سوییت تدارک دیده شده است.

به گزارش فارس، مهمانسرای حرم حضرت زینب (س) در مساحتی حدود ۲ هزار مترمربع احداث شده که این ساختمان حدود ۲۰۰ متر با حرم بانوی دشت کربلا فاصله دارد. بیشتر سوییت‌های آن نیز مشرف به حرم عمه سادات است، اما این سوییت‌ها هنوز به طورت کامل تجهیز نشده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول