اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

بررسی کامل شغل طراحی طلا و جواهرات در ایران

طبق آمار جهانی کشور ایران یکی از بزرگ ترین کشورهایی است که مصرف طلا و جواهر در آن به شدت رایج است و جزو ۵ کشور اول در دنیا است و از بازار کار خوبی در این زمینه بر خوردار می باشد .

بررسی کامل شغل طراحی طلا و جواهرات در ایران

شغل طراحی جواهرات یک شغل و حرفه ای پر زرق و برق است، که اگر به این حرفه علاقمند باشید و به خوبی از استعداد های خود در این زمینه آگاه باشید و آن ها را پرورش دهید و به کار بگیرید وهمچنین آموزش های لازم طراحی طلا و جواهرات را ببنید، بی شک یکی از طراحان موفق در این حرفه خواهید شد و به درآمدی عالی خواهید رسید. شغل طراحی جواهرات جزو آن دسته از مشاغل است که می‌توان با استفاده از ذوق و علاقه ی شخصی در این صنعت به خوبی پیشرفت کرد. در ابتدای راه باید به آموزش طراحی طلا و جواهر بپردازید و به خوبی آموزش ببنید و تمرینات مربوطه را تکرار کنید در انتها برای ورود به بازار کار، باید نمونه کارهای خود را به همراه داشته باشید که در این نمونه کارها ایده های جذابی را که در ذهن خود خلق کرده اید، به خوبی و زیبایی به تصویر کشیده باشید و بعد از طراحی طلا با نرم افزار های مربوط، قطعه ی تکمیلی را به نمونه کارهای خود اضافه کنید، همچنین باید برای افزایش مهارت تمرین با نرم افزارهای مربوط را افزایش دهید. در این حرفه میتوانید برای خود، شغل راه اندازی کنید و یا با تولید کنندگان جواهر و زیورآلات همکاری کنید. پس به نظر می رسد بد نیست که آموزش طراحی طلا و جواهر را دیده باشید.

فردی که وارد این حرفه ی کاری می شود به طور معمول از طریق شناخت ابزار و قطعات و همچنین  انواع سنگ های قیمتی و اتصال آنها در شکل های مختلف راه خود را آغاز می کند. در ادامه باید مهارت های ریخته گری، قالب سازی و تراش دادن سنگ ها را آموزش ببیند. این آموزش ها به فرد کمک می کند که بر روی سبک شخصی خود تمرکز کند و آن را پروش دهد دست یافتن به سبک شخصی پس از گذراندن دوره ی آموزشی در یک  آموزشگاه طراحی طلا و جواهرات معتبر و آموزش های حرفه ای، شما را به یک طراح حرفه ای تبدیل خواهد کرد ، طبق آمار ها در ایران بیش از ۷۰ درصد تولید طلا و جواهر هنوز به شکل سنتی انجام می‌شود و هر روز تولیدکنندگان و سازندگان سنتی برای استفاده از دستگاه ها جدید و پیشرفته میل و رغبت بیشتری نشان می‌دهند و دلیل آن را کاهش هزینه در تولیدات خود بیان می‌کنند. در آموزشگاه طراحی طلا و جواهرات شما می توانید با روش های نوین طراحی جواهرت آشنا شوید و به طور کامل آموزش طراحی طلا و جواهرات را فرابگیرید.

استفاده از ماشین آلات مدرن و دستگاه های سه بعدی نیازمند وجود طراح کامپیوتری است و همچنین با بالا رفتن سرعت پرینترهای سه بعدی حال حاضر نسبت به پرینترهای قدیمی تر، موجب آن شده است که اگر به ازای هر دستگاه پرینتر سه بعدی قدیمی به طور متوسط ۱ تا۳ طراح نیاز بود، امروزه به ازای هر دستگاه پرینتر سه بعدی ۴ تا ۵ طراح کامپیوتری نیاز باشد به همین دلیل بازار کار طراحی طلا و جواهر در ایران روز به روز در حال افزایش است.

چقدر سرمایه اولیه برای شروع کار نیاز است؟

اگر کار خود را با یاد گیری نرم افزار طراحی طلا و جواهر، مثل نرم افزار کاربردی ماتریکس، آغاز کرده اید تنها به یک کامپیوتر (دسکتاپ و یا لپ تاپ ) نیاز دارید و بعد از یادگیری اگر برای خود به صورت تکی بخواهید کار کنید با هم می توانید با یک کامپیوتر به شکل پروژه ای برای سازندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر، کار کنید و یا با گرفتن سفارش از مشتریان خصوصی، بعد از طراحی مدل خود، فایل سه بعدی آن را به شرکت هایی که کارشان ساخت مدل های اولیه به صورت سفارشی است، بدهید تا مدل اولیه ی آن را به صورت رزین، نقره و یا طلا به شما تحویل دهند. پس برای شروع کار طراحی با کامپیوتر نیاز به داشتن سرمایه ندارید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول