اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادعای تلویزیون صهیونیستی؛ بیروت و تل‌آویو در آستانه توافق ترسیم مرزی هستند

تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی ادعا کرد، توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و این رژیم پس از دهم اکتبر حاصل خواهد شد.

ادعای تلویزیون صهیونیستی؛ بیروت و تل‌آویو در آستانه توافق ترسیم مرزی هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد، توافق ترسیم مرزی دریایی میان لبنان و رژیم اسرائیل با نظارت سازمان ملل نزدیک است و پیش‌بینی می‎شود این توافق پس از دهم اکتبر انجام شود.

در ادامه این گزارش ادعا شده، این اقدام «خطر اقدام نظامی علیه سکوهای گاز» را کاهش می‌دهد و حزب‌الله با این موضوع به صورت ضمنی موافقت کرده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه اعلام کرد، تا کنون خلاصه‎ای نهایی درباره نشانه‌گذاری مرزهای زمینی وجود ندارد و هنوز اختلافاتی در این زمینه میان دو طرف وجود دارد.

حدود یک ماه پیش، «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک  وارد بیروت شد و به درخواست مسؤولی آمریکایی و برای رایزنی درباره پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی با «علی حمدان» مشاور رسانه‌ای «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار کرده است.

«الاخبار» در این زمینه نوشته بود: منابع مطلع اعلام کردند که فضای دیدار مثبت نبوده و شنکر بسیار ناراحت بوده زیرا لبنان همچنان بر شروط خود اصرار دارد و آمریکا خواستار امتیاز دهی بیروت در این پرونده است. شنکر شروط سابق «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه آمریکا در این باره بویژه جداسازی پرونده ترسیم مرزهای دریایی و زمینی و مشخص کردن مهلت زمانی برای مذاکره را تکرار کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول