اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

واردات ۸۶ درصدی دانه‌های روغنی/ قیمت خرید تضمینی افزایش یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به واردات بیش از ۸۶ درصدی دانه‌های روغنی به کشور گفت: امیدواریم درباره کودهای وارداتی، قیمت خرید تضمینی محصول بالا برود تا زیان کشاورز جبران شود.

واردات ۸۶ درصدی دانه‌های روغنی/ قیمت خرید تضمینی افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، سیدحسن میرعماد صبح امروز در آیین افتتاح متمرکز ۱۵ پروژه آبیاری کم‌فشار در منطقه خارتوران بیارجمند شهرستان شاهرود که با حضور فرماندار شهرستان شاهرود و مسؤولان شهرستان و بخش بیارجمند در رضاآباد خارتوران برگزار شد، اظهار کرد: امروز حدود یک هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه به ۱۵ سامانه آبیاری مجهز می‌شود و حدود ۳۵۰ نفر از آن بهره‌برداری خواهند کرد.

وی با تأکید بر اولویت کشت محصولات با ارزش‌افزوده بالا در استان سمنان افزود: کشت گیاهان دارویی که در استان سه برابر شده که مورد توجه است.

میرعماد با بیان اینکه در این منطقه حدود ۵۰ هزار رأس دام سبک و حدود سه هزار نفر شتر وجود دارد، گفت: پروژه آبیاری کم‌فشار که در منطقه اجراشده، باید مدیریت شود؛ چراکه هشت میلیارد تومان دولت برای آن هزینه کرده و دو میلیارد تومان خود کشاورزان در آن هزینه کرده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: از ۲۴ حلقه چاه منطقه، برای ۱۵ حلقه که سامانه کم‌فشار اجراشده و ۹ حلقه مانده که مصمم هستیم تا انجام شود.

وی بر رفع مشکل دامداری‌ها در محل چاه‌های آب نیز تأکید و در خصوص سند مالکیت اراضی، بر لزوم توجه به موضوعات حقوقی آن تأکید کرد و ادامه داد: در موضوع کمباین، اگر افرادی متقاضی خرید هستند، کمباین در اختیار قرار داده و اولویت استان را به این منطقه می‌دهیم.

میرعماد در خصوص کارگاه‌های فناوری نیز گفت: سرمایه‌گذاران باید بیایند و ما تسهیلات و مجوز می‌دهیم و حمایت می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در خصوص کودهای شیمیایی وارداتی نیز افزود: این کودها با ارز نیمایی وارد می‌شود؛ اما کود ازت قیمت آن تغییر نکرده و تولید داخلی است. در مورد کودهای وارداتی امیدواریم قیمت خرید تضمینی بالا برود تا ضرر و زیان کشاورز جبران شود.

میرعماد با تأکید بر اینکه در دانه‌های روغنی بیش از ۸۶ درصد واردات داریم، افزود: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری و طرح حمایتی وزارت جهاد کشاورزی، تلاش بر خودکفایی این محصولات است.

او گفت: با توجه به دو هزار هکتار کشاورزی در این منطقه، انتظار است حداقل ۲۰۰ هکتار کشت کلزا داشته باشیم و بذر آن را هم تهیه می‌کنیم.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول