اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

معرفی داوران بخش پژوهش جشنواره تئاتر دانشگاهی/ هنرمندان فعال تئاتر دفاع مقدس تجلیل می شوند

هیات داوران بخش پژوهش بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران (جایزه استاد ناظرزاده کرمانی) معرفی شدند.

معرفی داوران بخش پژوهش جشنواره تئاتر دانشگاهی/ هنرمندان فعال تئاتر دفاع مقدس تجلیل می شوند

به گزارش خبرگزاری فارس،  شیرین بزرگمهر، کامران سپهران و آزاده گنجه به عنوان هیات داوران بخش پژوهش(جایزه استاد ناظرزاده کرمانی) انتخاب و آثار بخش پژوهش در این دوره از جشنواره را بررسی خواهند کرد.

همچنین مژگان خالقی در روزهای آغازین جشنواره به عنوان معاون پژوهش و آموزش این دوره منصوب شده بود. بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی به دبیری مجتبی جدی از آبان ماه 99 با بخش پژوهش(جایزه دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی)، نمایشنامه نویسی(جایزه اکبر رادی), ترجمه، ماکت صحنه ،عکس، پوستر، کارگاه ها و درس گفتار ها کار خود را آغاز می‌کند.
 

* ویژه‌برنامۀ «راویان مقاومت» فردا برگزار می‌شود

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، از هشت هنرمند فعال حوزۀ تئاتر دفاع مقدس فردا یکشنبه ششم مهرماه، در فرهنگ‌سرای ارسباران تجلیل می‌کنند.

در این برنامه به پاس سال‌ها تلاش و نقش‌آفرینی در حوزۀ تئاتر دفاع مقدس از علیرضا حنیفی، رویا افشار، حمیدرضا آذرنگ، مجید کاظم‌زاده مژدهی، مالک سراج، کامران شهلایی، مرتضی شاه‌کرم و شهرام کرمی تقدیر و تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

همچنین در این ویژه‌ برنامه از دو کتاب‌نمایش‌نامۀ دفاع مقدس با عنوان «کاش به‌جای استخوان‌هایت، لب‌هایت برمی‌گشت» اثر شهرام کرمی و «کجایی ابراهیم» اثر لیلی عاج و همچنین کتاب پژوهشی تئاتر دفاع مقدس با عنوان «روایت هزار مجنون» که شامل نمایش‌نامه‌های برگزیدۀ چهار دهه دفاع مقدس و اثر دکتر مهدی نصیری است، رونمایی خواهد شد.

این مراسم فردا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا در فرهنگ‌سرای ارسباران از ساعت 16 برگزار می‌شود.

*«بیداری» و «بین یه عالمه ماهی» در روزهای پایانی اجرا

برنامه این هفته تالارهای نمایشی مجموعه تئاترشهر در حالی اعلام شد که دو نمایش «بیداری» و «بین یه عالمه ماهی» در روزهای پایانی اجرا قرار گرفتند.

تالارهای قشقایی و سایه مجموعه تئاتر شهر در هفته جاری میزبان دو نمایش «بیداری» به کارگردانی داود دانشور و «بین یه عالمه ماهی» به کارگردانی امیردلفانی خواهد بود. نمایش «بیداری» به نویسندگی ژولیان گارنر و کارگردانی داود دانشور که از روز یکشنبه شانزدهم شهریور ماه با بازی (به ترتیب حروف الفبا) رضا امامی، گیلدا حمیدی، افشین زارعی و فرزانه نشاط خواه اجرای خود را در تالار قشقایی آغاز کرده تا روز جمعه یازدهم مهر ماه،  ساعت 19:30 به مدت زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان به صحنه می رود.

«بیداری» روایت یک معلول ذهنی است . او در اثر جرمی که مرتکب شده در زندانی تحت مراقبت و توسط سرزندانبان تحت آموزش قرار می گیرد تا اینکه یک اتفاق موجب می شود تا سرزندانبان او را برای مدتی به یکی از روستاهای اطراف شهر منتقل کند تا به زندگی طبیعی بازگردد. اما آشنایی معلول ذهنی در روستا با یک زن اتفاقاتی را رقم می زند که پس از چند ماه موجب شگفتی می شود.

«بین یه عالمه ماهی» به نویسندگی و کارگردانی امیر دلفانی نمایش دیگری است که از روز سه شنبه هجدهم شهریور ماه اجرای خود را در تالار سایه آغاز کرده و تا روز جمعه یازدهم مهرماه نیز به اجرای خود در این تالار ادامه می دهد.

نمایش «بین یه عالمه ماهی» روایت کوچ پنج خانواده جنوب کشور است که در دهه 40 شمسی به پایتخت کوچ می کنند.در این نمایش که ساعت 19 با مدت زمان 60دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان  به صحنه می رود، خشایار قائد رحمتی، مهدی یگانه، امیر دلفانی و ایمان عبدی به عنوان بازیگر حضور دارند.


*اعلام اسامی اعضای شورای سیاست گذاری نخستین جشنواره سراسری تئاتر  تجربی مختص

موسسه فرهنگی هنری «افق نگاه مختص» به عنوان برگزار کننده جشنواره سراسری تئاتر تجربی مختص اعضای شورای سیاست گذاری  اولین دوره ی جشنواره خود را معرفی کرد. 

سید محسن موسوی؛موسس و عضو هیئت مدیره  موسسه فرهنگی هنری مختص، علیرضا سبحانی؛ رییس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناوه،جهانشیر یاراحمدی؛رییس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر،حمید پورآذری مدرس و کارگردان تئاتر،مهدی مشهور ؛نویسنده و کارگردان،علی حجی؛کارگردان؛بازیگرو دبیر هنری موسسه ی فرهنگی هنری مختص ،مریم میری ؛مدیر داخلی موسسه فرهنگی هنری مختص به عنوان اعضای شورای سیاست گذاری نخستین دوره ی جشنواره ی سراسری  تئاتر تجربی مختص معرفی شده اند.

این شورا با هدف اعتلای فرهنگی ، توسعه و گسترش نمایش ، تدوین راهبردی کلان جشنواره تئاتر تجربی و تبیین افق‌های اجرایی، این رویداد فراگیر هنری را سیاست گذاری می‌کند.

موسسه چند منظوره فرهنگی هنری مختص در سال ۱۳۹۸ با هدف آموزش پرورش و تولید در عرصه ی فرهنگ و هنر  از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجازه ی فعالیت گرفت.مختص از زمان آغاز فعالیت خود از همکاری و مشارکت اساتید صاحب نام حوزه های مختلف فرهنگی هنری برخوردار بوده است و امید دارد با ارائه ی خدمات فرهنگی هنری با کیفیت عالی بتواند فعالیت های خود را گسترش دهد تا هنرمندان و جوانان  مشتاق ایرانی بتوانند بخوبی از خدمات مختص بهرمند شوند. به زودی دبیر نخستین جشنواره سراسری تئاتر  تجربی مختص معرفی می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول