اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

وزیر علوم: یافتن قهرمان در بین دانشجویان هدف نیست/ نباید فرصت المپیادها از دانشجویان گرفته شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید طوری برنامه ریزی کنیم تا فرصت برگزاری المپیاد از دانشجویان سلب نشود.

وزیر علوم: یافتن قهرمان در بین دانشجویان هدف نیست/ نباید فرصت المپیادها از دانشجویان گرفته شود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، منصور غلامی در مجمع انتخابات فدراسیون دانشگاهی اظهار داشت: فدراسیون برای ورزش دانشگاهی برنامه ریزی دقیق و به روزی خواهد داشت؛ مخصوصا این روزها که باید برای آن هم فکری داشته باشیم.
وزیر علوم و تحقیقات ادامه داد: از حمایت وزارت ورزش هم باید تشکر کنیم. امسال نتوانستیم المپیادهای دانشجویی را برگزار کنیم؛ هر چند برای سال پیشرو باید پیش‌بینی کرد این فرصت از دانشجوها سلب نشود.
غلامی خاطرنشان کرد: بحث یونیورسیاد بسیار مهم است و باید روی این موضوع فکر خوبی انجام شود. شخصی که رئیس می‌شود امیدوارم کارها را به خوبی پیش ببرد. از آقای دهخدا هم تشکر می‌کنم و امیدواریم از تجربیات او استفاده شود.
وزیر علوم عنوان کرد: ورزش دانشجویی یک نکته خاص هم دارد؛ اینکه جامعه نخبگان در کنار آموزش و دانش، سلامتی آنها را از جنبه‌های ورزشی مورد توجه قرار می‌دهیم. باید به ورزش دانشجویان هم توجه شود. یافتن قهرمان در بین دانشجویان هدف نیست ولی مشوقی برای فعالیت آنهاست. 

وزیر علوم در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: انتخابات فدراسیون ورزش دانشگاهی امروز برگزار می‌شود. این فدراسیون بسیار مهم است و امروز هم رئیس فدراسیون مشخص می‌شود. هر شخصی معرفی شود، برنامه‌ها را با پشتیبانی وزارت علوم پیش خواهد برد. امیدواریم استعدادهای خوب را از بین دانشجویان شناسایی کنیم.

غلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به اهمیت یونیورسیاد برنامه شما برای حمایت از این فدراسیون چیست، گفت: یونیورسیاد جزو برنامه‌های مورد حمایت ماست. خانواده دانشجویان عموما در تحصیل وقت می‌گذارند اما سابقه یونیورسیاد نشان می‌دهد رتبه خوبی داشته‌ایم. با تعداد کم حتی جایگاه خوبی داشته‌ایم و این نشان از انتخاب درست دارد.

وی در پاسخ به این سوال که در این بحران کرونا، وزارت علوم از فدراسیون چه حمایتی خواهد داشت، یادآور شد: وزارت علوم تمام تلاش خود را خواهد کرد. این انتظار هست که وزارت ورزش هم کمک کند چرا که بخش قابل توجهی از جوانان را در یونیورسیاد و المپیاد پوشش می‌دهیم و این نیاز به حمایت دارد. رئیس جدید هم این امر را پیگیری خواهد کرد.

مجمع انتخاباتی ورزش دانشگاهی با ۴ کاندیدا در حال برگزاری است.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول