اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مسیر دریایی جزایر قشم-کیش احیاء می‌شود/ برگزاری ۳ وبینار بین‌المللی گردشگری در قشم

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم از احیای مسیر دریایی جزایر قشم-کیش همزمان با هفته جهانی گردشگری خبر داد.

مسیر دریایی جزایر قشم-کیش احیاء می‌شود/ برگزاری ۳ وبینار بین‌المللی گردشگری در قشم

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، علیرضا امری‌کاظمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این جزیره اظهار داشت: با توجه به تعیین شعار «گردشگری و توسعه روستایی» برای روز جهانی گردشگری در منطقه آزاد قشم برنامه‌های مفصلی را تدارک دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای هر روز از هفته گردشگری یک عنوان و رویداد ویژه تعیین شده، افزود: رویکرد اصلی ژئوپارک جهانی قشم توسعه جامعه محلی و همکاری مردم در امور بهره‌‌برداری، حفاظت و مدیریت سایت‌های گردشگری و ژئوسایت‌ها است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم تصریح کرد: تعیین این شعار از سوی سازمان جهانی گردشگری در قشم کاملا موضوعیت داشته و این جزیره از مزیتی نسبی برخوردار می‌باشد.

امری‌کاظمی ادامه داد: افتتاح بوم‌گردی محلی، کلنگ‌زنی مجتمع تفریحی اقامتی، رونمایی از کتاب در رابطه با میراث ناملموس و پیش‌بینی چندین رویداد در حوزه گردشگری سواحل و گردشگری از جمله برنامه‌های هفته گردشگری در جزیره قشم است.

وی اضافه کرد: همچنین حرکت نمادین کشتی بادبانی از کیش به قشم برای بازگشایی مسیر دریایی این ۲ جزیره و تقدیر از دریانوردان و ناخداهای قدیمی قشم، رونمایی از صنایع دستی جدید و ابتکارات این حوزه بخش دیگری از برنامه‌ها را تشکیل می‌دهد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم گفت: در حوزه آموزش‌های مجازی سه وبینار بین‌المللی با مشارکت دانشگاه علم و فرهنگ و دانشگاه‌ها و سفارت اتریش را خواهیم داشت.

امری‌کاظمی خاطرنشان کرد: یک روز از این هفته را نیز برای ترغیب مردم به پاکسازی طبیعت، سایت‌ها و زیرساخت‌های گردگشری اختصاص داده‌ایم.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول